آفتاب

بن کارسون کاندیدای پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بن کارسون کاندیدای پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

براساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته مشخص شد "بن کارسون" جراح بازنشسته مغز و اعصاب از "دونالد ترامپ"، میلیاردر آمریکایی در میان نامزد‌های جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در نظرسنجی وال استریت ژورنال و شبکه خبری NBC مشخص شد که بن کارسون 29 درصد آرای شرکت کنندگان جمهوری خواه در این نظرسنجی را از آن خود کرده و شش درصد از دونالد ترامپ،‌ میلیاردر آمریکایی جلوتر است.

روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت، این نخستین بار از ژوئن سال جاری میلادی است که در نظرسنجی مشترک این روزنامه و شبکه خبری NBC یک نامزد دیگر از جمهوری خواهان جلوتر از ترامپ قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز در نظرسنجی نیویورک تایمز/سی بی اس نیوز کارسون به فاصله کمی از ترامپ جلوتر بود.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدایی و تد کروز، سناتور اهل تگزاس نیز در مقام‌های سوم و چهارم با به ترتیب 11 و 10 درصد آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا تنها هشت درصد آرا را میان جمهوری خواهان به دست آورده است. مابقی نامزدهای حزب جمهوری خواه بیش از سه درصد در این نظرسنجی به دست نیاوردند.

حمایت‌ها از کارسون از ژوئیه سال جاری میلادی سه برابر شده است. این نظرسنجی پیش و پس از سومین مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان در چهارشنبه شب گذشته برگزار شده است و 400 رای دهنده جمهوری خواه نیز در این نظرسنجی حضور داشتند.

این دومین نظرسنجی ملی در هفته اخیر است که نشان می‌دهد بن کارسون موفق شده دونالد ترامپ را عقب بنشاند و از او پیشی بگیرد.

انتهای پیام

کد N1016030

وبگردی