آفتاب
ممدوحی:

13 آبان فرصت ارزشمندی برای تعمیق فرهنگ استکبارستیزی است

13 آبان فرصت ارزشمندی برای تعمیق فرهنگ استکبارستیزی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 13 آبان فرصت ارزشمندی برای تعمیق فرهنگ استکبارستیزی است .

آیت الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت روز 13 آبان گفت:از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است.

عضو خبرگان رهبری افزود:13 آبان مظهر استکبار ستیزی در جهت کسب استقلال و آزادی در انقلاب اسلامی است چرا که استکبار جهانی هیچ گاه آزادی و استقلال کشورهای دیگر را بر نمی تابد از این رو انقلاب اسلامی ایران، ضربه محکمی به مستکبران و استکبار جهانی وارد کرد.

وی با اشاره به راه‌های نفوذ استکبار در کشورهای جهان خاطرنشان کرد: پذیرش ظلم و تسلیم و از همه مهم‌تر وجود جهل در بسیاری از کشورهای عقب افتاده موجب نفوذ استکبار و چپاول در طول تاریخ شده است اما انقلاب اسلامی بارقه های امید استکبار برای تداوم نفوذ و چپاول را نابود ساخت.

ممدوحی تصریح کرد:باید روز 13 آبان را به بهترین نحو یادآوری کرد تا فرزندان و جوانان ما بدانند که استکبار هدفی جز نابودی و چپاول در کشورهای دیگر را ندارد و در این روز جوانان با تسخیر لانه جاسوسی ثابت کردند که مزدوران و جاسوسان جایی در این مرز و بوم ندارند.

وی عنوان کرد:امام خمینی(ره) در حادثه دیگری از 13 آبان که در آن دانش آموزان و دانشجویان به شهادت رسیدند اعلام کرد که ملت ایران صبور باشید چرا که خداوند با صابران است در واقع ایشان می دانست که با صبر و استقامت در برابر استکبار می توان به پیروزی نهایی دست یافت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت:ایران اسلامی با استکبار ستیزی به جهان نشان داد که زیر بار ظلم و ستم هیچ سلطه ای در جهان نمی رود و امروز که ما میراث دار انقلاب اسلامی هستیم با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار به جهان می فهمانیم که این انقلاب و مردم حاضر به پذیرش هیچ سلطه ای از سوی استکبار نیستند.

وی گفت: بی شک مردم انقلابی ما و به خصوص جوانان با حضور پر شور خود در این روز به استکبار می فهمانند که مستکبران و زورگویان جهان،جایی در کشور های آزاد و دارای استقلال سیاسی نخواهند داشت.

انتهای پیام

کد N1016006

وبگردی