آفتاب
به رغم تکذیب مخالفان؛

مسکو از برقراری تماس با مخالفان سوری استقبال کرد

مسکو از برقراری تماس با مخالفان سوری استقبال کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، برقراری تماس میان وزارت دفاع روسیه و مخالفان میانه روی سوری برای روند سیاسی در این کشور درگیر ناآرامی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخاییل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: وزارت امور خارجه روسیه درباره این برقراری تماس میان وزارت دفاع روسیه با مخالفان میانه روی سوری آگاه است و بر نتیجه مثمرثمر این تماس را نیز تایید می‌کنیم.

وی ادامه داد: این تماس‌ها از جانب وزارت دفاع روسیه با نمایندگان مخالفان میانه روی سوری کاملا به موقع و مفید است چون دو طرف هم درباره مقابله با تروریسم و هم تشویق برای برقراری یک گذار سیاسی در سوریه به گفت و گو پرداختند.

روسیه عملیات نظامی خود را در سوریه علیه داعش و به درخواست بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در 30 سپتامبر سال جاری میلادی آغاز کرده است. نیروی هوایی روسیه در سوریه دارای 30 جنگنده سوخوی 34 و بمب افکن‌های su-24m و چندین هواپیمای جنگی دیگر است.

این در حالی است که در پی اظهارنظر فرمانده عملیات نظامی روسیه در سوریه درباره همکاری برخی مخالفان با جنگنده‌های روسی مخالفان سوریه کاملا این مساله را تکذیب کردند.

عبدالجبار اوسو، یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه به ایلاف گفت: هیچ هماهنگی میان گروه‌های مخالف سوریه و نیروی هوایی روسیه وجود ندارد.

عبدالجبار اوسو گفت: ما تنها سلاح را در جهت دفاع از ملت سوریه و کسانی که آنها را می‌کشند به دست می‌گیریم ما با روسیه هیچ هماهنگی نداریم اما برای وحدت سوریه تلاش می‌کنیم.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که جنگنده‌های روسیه مقرهای داعش را با کمک مخالفان سوری هدف قرار دادند.

این وزارتخانه تاکید کرده بود: مخالفان سوری 24 مقر داعش را برای بمباران به ما نشان دادند.

انتهای پیام

کد N1015988

وبگردی