آفتاب

تمرین ارتباطی نیروهای هوایی روسیه و آمریکا در آسمان سوریه

تمرین ارتباطی نیروهای هوایی روسیه و آمریکا در آسمان سوریه

یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروهای هوایی آمریکا و روسیه آزمایش نظامی مشترکی را در سوریه انجام داده‌اند تا از اجرای صحیح توافق‌های میان دو طرف در زمینه ارتباطات نظامی اطمینان حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشله بالدانزا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این تمرین نظامی اقدامی برای حصول اطمینان از این مساله بود که در صورت مواجهه نیروهای دریایی ائتلاف غرب با نیروهای هوایی روسیه در جریان عملیات سوریه ابزارهای ارتباطی مورد توافق به درستی کار کنند.

این سخنگوی پنتاگون گفت که در این تمرین نظامی اطمینان حاصل شد که نیروهای هوایی دو طرف امکان برقراری تماس با یکدیگر را در صورت لزوم دارند.

پنتاگون اعلام کرد، آمریکایی‌ها و روس‌ها روشی را با موفقیت آزمایش کردند که به خلبانان دو کشور اجازه می‌دهد برای جلوگیری از هر حادثه‌ای در آسمان سوریه به صورت مستقیم گفت‌وگو کنند.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، یک هواپیمای جنگی آمریکا یک آزمایش ارتباطی برنامه‌ریزی شده با یک هواپیمای جنگی روس را در آسمان سوریه انجام داد.

به گفته وی، این تمرین آزمایشی سه دقیقه طول کشید و به اهداف خود رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این روش در چارچوب توافقنامه امضا شده بین مسکو و واشنگتن در 20 اکتبر برای جلوگیری از وقوع حوادث بین هواپیماهای جنگی دو کشور در آسمان سوریه به کار گرفته شد.

انتهای پیام

کد N1015760

وبگردی