آفتاب
فتاحی:

حضور نمایندگان متخصص موجب ارتقای جایگاه مجلس می‌شود

حضور نمایندگان متخصص موجب ارتقای جایگاه مجلس می‌شود

یک نماینده اهل تسنن مجلس گفت: حضور نمایندگانی که توانایی تشخیص شرایط زمانی و مکانی و اظهار نظر بر اساس مصالح و منافع عمومی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دارند تأثیر بسزایی در ارتقاء جایگاه این دو مجلس در نظام سیاسی کشور دارد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: مجلسی می‌تواند در رأس امور کشور قرار بگیرد که دارای نمایندگانی متخصص و مسلط بر امور روز و تخصص‌های مختلف باشد.

نماینده مردم ارومیه تأکید کرد: هر نماینده‌ای در مجلس بر اساس تخصص‌اش عضو کمیسیون‌های سیزده‌گانه است که البته تا 16 کمیسیون نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به ویژگی‌های عمومی نمایندگان مجلس گفت: باید افرادی امین، قابل اعتماد و باتقوا وارد مجلس شوند. مجلس محل طرح مباحث سیاسی و جناحی است. برخی نمایندگان توانایی تشخیص شرایط زمانی و مکانی و اظهارنظر بر اساس مصالح و منافع حقوقی را دارا هستند و برخی نیز از چنین توانایی برخوردار نیستند. یقیناً حضور هر کدام از این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و در اختیار داشتن اکثریت مجلس تأثیر بسزایی در ارتقاء یا تنزل جایگاه قوه مقننه در نظام سیاسی کشور دارد.

وی در ارزیابی از ترکیب مجلس دهم گفت: اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان هر دو جریان اضلاع مجلس دهم را تشکیل خواهند داد.

فتاحی با اشاره به احتمال حضور مجتهدان جوان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: اصولگرایان و اصلاح طلبان با تمام توان در تلاش هستند تا نتایج انتخابات خبرگان رهبری را به نفع خود تمام کنند. بر اساس فضای شکل گرفته مجلس خبرگان آینده با حضور مجتهدهای جوان‌تر و آگاه به شرایط زمانه پویاتر از مجالس خبرگان گذشته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1015740

وبگردی