آفتاب

مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی 6 ساعته امیرعبداللهیان و فیصل مقداد در تهران

مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی 6 ساعته امیرعبداللهیان و فیصل مقداد در تهران

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه روز سه‌شنبه در مذاکراتی به مدت شش ساعت در خصوص راه حل سیاسی سوریه در تهران بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست، مقام ارشد سوری در جریان آخرین مذاکرات نشست وین، مذاکرات تهران و هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مشورت‌های مستمر تهران و مسکو قرار گرفت.

همچنین طرفین، جزئیات بیشتر ایده‌های سیاسی ایران را که در جریان سفر محمدجواد ظریف به بشار اسد ارائه شد، مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار تهران و سوریه بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم و پیگیری روند سیاسی به صورت توامان تاکید کردند.

این دو دیپلمات، نشست وین را با ضرورت تمرکز سازنده بر مبارزه با تروریسم و حل سیاسی بحران سوریه و از طریق احترام به رای مردم، توجه به نقش رئیس‌جمهور بشار اسد و تقویت روند سیاسی مورد ارزیابی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، سفر روز سه‌شنبه فیصل مقداد به تهران در حالی صورت گرفت که ایران برای اولین بار در هفته گذشته در مذاکرات وین 2 که به‌منظور بررسی بحران سوریه و با حضور آمریکا و تعدادی دیگری از کشورها برگزارشده بود، شرکت کرد.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست، قرار است در نشست آتی وین نمایندگانی از دولت و معارضان سوری حضور داشته باشند.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه که به ایران سفر کرده است، گفت: درباره مرحله انتقالی صحبتی نداریم و کسانی که از این موضوع سخن می‌گویند از واقعیات سوریه چیزی نمی‌دانند.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص دعوت از دولت سوریه و معارضان برای گفت‌وگو با یکدیگر در وین نیز گفت: تاکنون دعوتی از دولت سوریه به عمل نیامده است.

به گزارش المیادین، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما به دنبال حکومتی فراگیر هستیم و به هیچ وجه درباره دوره انتقالی گفت‌وگویی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N1015727

وبگردی