آفتاب

جلسه اضطراری کنگره درباره وضعیت نظامی آمریکا

جلسه اضطراری کنگره درباره وضعیت نظامی آمریکا

کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا جلسه ای را برای ارزیابی فناوری های نظامی و سایبری آمریکا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در مجلس سنای کنگره آمریکا نشستی با عنوان جنگ های آینده برگزار شد که سناتورها طی آن توان نظامی و دفاعی آمریکا را بررسی کردند.

کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا این جلسه را برای ارزیابی تکنولوژی های نظامی و سایبری آمریکا برگزار کرد. در این جلسه کارشناسان مختلفی از سراسر این کشور دعوت شده بودند.

جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا طی سخنرانی در این نشست بر لزوم شناسایی توان نظامی آمریکا در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت باید ببینیم نیروهای علیه ما از چه تکنولوژی هایی استفاده می کنند.

مک کین با بیان این که آمریکا باید آنگاه قابلیت‌های نظامی خود را با توجه به این تکنولوژی جدید مورد تجدید نظر قرار داده و به آن شکل دهد، افزود: تعیین اولویت‌ها همواره با مقبولیت همگانی در سیستم نظامی کشور روبرو نبوده است.

از دیگر افرادی که در این نشست حاضر بودند ژنرال کیت الکساندر مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بود. وی گفت در فضای مجازی و سایبری هر روز اوضاع فرق می کند و پیشرفت های این عرصه نمی تواند فرصتی برای تاخیر کردن بگذارد.

الکساندر افزود: دشمنان ما در تمام کشورهای جهان از هر قدرتی علیه آمریکا استفاده می کنند که تنها به حملات سایبری محدود نمی شود. وی هشدار داد که در صورت عدم موفقیت توافق هسته ای باید منتظر حملات سایبری از سوی روسیه و ایران علیه ایالات متحده آمریکا باشیم.

کد N1015684

وبگردی