آفتاب

دستگیری سه مراکشی مظنون به همکاری با داعش در مادرید

دستگیری سه مراکشی مظنون به همکاری با داعش در مادرید

سه مرد مراکشی مظنون به ارتباط با گروه داعش امروز سه‌شنبه در مادرید اسپانیا دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری ای بی سی نیوز، مقامات اسپانیا اعلام کردند این افراد به دلیل نگرانی‌های انجام حملات تروریستی مانند حملات اخیر در دیگر نقاط اروپا به سرعت دستگیر شدند.

وزارت داخلی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ این سه مرد که اقامت اسپانیا را دارند و سن آن‌ها بین 26 تا 29 سال است، پیش از انجام حملات خود در مادرید و حومه پایتخت به زندان انداخته شدند.

این وزارت‌خانه جزییات بیش‌تری درباره اینکه آیا این افراد هدفی را مشخص کرده بودند یا آیا اسلحه‌ای از آن‌ها کشف شده بود، ارائه نکرد. با این حال این افراد را با عنوان مظنونان با ریسک بالا که به شدت افراط‌گرا بودند توصیف کرد و گفت مقامات کشف کردند که این سه تن بسیار تمایل داشتند تا اقداماتی را انجام دهند و به حملات تروریستی دست بزنند.

جورج فرناندز دیاز، وزیر داخلی اسپانیا در مصاحبه با شبکه رادیویی کادناسر گفت: هدف این مظنونان اقدام در اسپانیا بود.

در سال جاری پلیس اسپانیا تاکنون حدود 50 مظنون شبه نظامی افراطی و نیروهای آن‌ها را دستگیر کرده است. با این حال فرناندز دیاز اعلام کرد که دستگیری‌های سه‌شنبه متفاوت بودند زیرا این مظنونان قصد نداشتند تا به سوریه بروند یا دیگران را برای انجام چنین کاری به استخدام در بیاورند.

وزارت داخلی اسپانیا تاکید کرده است که 131 نفر در سال‌های اخیر اسپانیا را به قصد پیوستن به گروه داعش ترک کرده‌اند.

دو ماه پیش نیز یک فرد مراکشی با اقامت اسپانیا سعی کرد تا حمله‌ای را در قطار سریع‌السیر به مقصد پاریس ترتیب دهد.

ایوب الخزانی با گروه‌های رادیکال در ارتباط بود و زمانی که سعی کرد تا به قطار پاریس- آمستردام در 20 اوت حمله کند مجهز به کلاشینکف و دیگر سلاح‌ها بود. وی به یک نفر شلیک کرد و به فرد دیگری نیز حمله کرد که مغلوب یک مسافر شد.

انتهای پیام

کد N1015556

وبگردی