آفتاب

آمریکایی‌ها روز به روز بی‌دین‌تر می‌شوند

آمریکایی‌ها روز به روز بی‌دین‌تر می‌شوند

براساس نتایج یک نظرسنجی که با در نظر گرفتن معیارهای کلیسا رفتن،‌ اعتقاد به خدا و عبادت کردن سنجیده شده، مشخص شد آمریکایی‌ها روز به روز بی‌دین‌تر می‌شوند و این مساله در میان جوانان این کشور مشهودتر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه "پیو" که امروز(سه‌شنبه) انتشار یافت، مشخص شد، میزان اعتقاد بزرگسالان آمریکایی به خدا در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته صنعتی در سال 2014 به 89 درصد رسید درحالی که در سال 2007، این میزان معادل 92 درصد بود.

همچنین تعداد افرادی که گفتند کاملا به وجود خداوند اعتقاد دارند بسیار کمتر شده و از 71 درصد در سال 2007 به 63 درصد در سال 2014 رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، درصد افرادی که گفتند هر روز دعا و عبادت می‌کنند، در مراسم مذهبی به صورت منظم شرکت دارند و مذهب را در زندگی خود اعمال می کنند در آمریکا به شدت کاهش یافته است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میزان تمایل جوانان امریکایی که بین سال های 1990 تا 1996 به دنیا آمدند به دین بسیار کم شده در حالی که 71 درصد از افراد متعلق به نسل خاموش که بین سال های 1928 تا 1945 به دنیا آمدند، به وجود خداوند اعتقاد کامل دارند.

تنها 39 درصد از جوانان آمریکایی هر روز دعا و عبادت می‌کنند در حالی که 67 درصد از افراد نسل خاموش که به انجام اعتقادات و کارهای دیگر و صرفه‌جویی اعتقاد کامل دارند، به عبادت روزانه می پردازند. جوانان آمریکایی کمتر به انجام فرایض مذهبی باور دارند.

77 درصد از آمریکایی‌ها به برخی از اعتقادات مذهبی هنوز باور دارند. دو سوم از بزرگسالان مذهبی آمریکایی هم گفتند که به صورت روزانه عبادت می‌کنند و مذهب برایشان بسیار مهم است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میان احزاب سیاسی در آمریکا در زمینه باورهای مذهبی اختلاف وجود دارد به طوریکه 28 دموکرات ها و 14 درصد از جمهوری‌خواهان مذهبی هستند.

بر اساس این نظرسنجی حدود 38 درصد از جمهوری‌خواهان، "پروتستان اوانجلیکن" و 21 درصد هم کاتولیک هستند.

در هر دو نظرسنجی مربوط به سالهای 2007 و 2014 بیش از 35 هزار تن شرکت داشتند.

انتهای پیام

کد N1015510

وبگردی