آفتاب
در تماس تلفنی با نماینده سازمان ملل در امور یمن

امیرعبداللهیان توقف حملات نظامی و از سرگیری مذاکرات بین گروه‌های یمنی را خواستار شد

امیرعبداللهیان توقف حملات نظامی و از سرگیری مذاکرات بین گروه‌های یمنی را خواستار شد

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن درباره آخرین تحولات این کشور رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به حملات کور نظامی از سوی نیروهای خارجی به مردم و زیرساخت‌های یمن بار دیگر بر مواضع اصولی کشورمان درباره تحولات این کشور تأکید و خواستار توقف حملات نظامی و از سرگرفتن مذاکرات بین گروه‌های یمنی شد و هم‌چنین بر آمادگی کشورمان برای کمک در انجام گفت‌وگوها را اعلام کرد.

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این گفت‌وگو با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن و با اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن افزود: تلاش‌های زیادی تا کنون برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به عمل آمده و اظهار امیدواری کرد؛ این اقدامات در اولین فرصت به نتیجه برسد.

اسماعیل شیخ تأکید کرد: یمن راهکار سیاسی دارد و افرود: چشم‌انداز اولیه‌ای برای رسیدن به توافق دیده می‌شود اما لازمه این امر همراهی همه اطراف یمنی و حمایت همه کشورها از گفت‌وگوهای یمنی – یمنی است.

انتهای پیام

کد N1015456

وبگردی