آفتاب
جلیلی در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا»:

رصد حرکت دشمن و مراقبت از نفوذ وظیفه ای همگانی است

رصد حرکت دشمن و مراقبت از نفوذ وظیفه ای همگانی است

عضو شورای عالی امنیت ملی، گفت: رصد حرکت دشمن و مراقبت از نفوذ آن وظیفه همگانی است و آمریکا باید بداند با یک جبهه متحد روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی در سومین همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» که عصر امروز در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه دغدغه آزادی موضوع مهمی است اظهار داشت: قدمت این دغدغه همزاد بشر است. آزادی و عدالت از دغدغه های همیشگی انسانها است.

وی با طرح این سئوال که آن چیزی که آزادی را تعالی می بخشد و از تعرض متعرضین مصون می دارد، چیست؟ گفت: بعضا شما شاهد این هستید که دیکتاتورها شعار آزادی می دهند اما آن چیزی که باعث حفظ آزادی است حقیقت است.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بسیاری از افراد به فرار از حقیقت برای به نتیجه رسیدن هدف خود اصرار دارند. کسانی که منطقشان منطق حقیقت نبود و در جایی که نیاز به نظریه پردازی نداشتند از ابزار نظامی خود استفاده می کردند و می گفتند که امکانات ما بیشتر است و آنچه که می گوییم باید مبنا باشد.

وی با بیان اینکه با چنین مبنایی آنها می توانند حقوق بشر را نقض کنند اما شعار حقوق بشر بدهند تصریح کرد: اگر از حقیقت تعبیر وارونه بشود می توانند به اسم آزادی بدترین جنایت ها را انجام دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی پایه اقدامات آمریکا را ترساندن برشمرد و گفت: یک راه برای ترساندن این است که گزینه نظامی روی میز است که امروزه زیاد می شنویم.

ترساندن مبنای رفتار استکباری است

جلیلی افزود: ترور و تروریسم به چه معناست؛ به معنای ترساندن است؛ چه کسی امروز بزرگترین تروریست است؛ کسی که بزرگترین ترساندن را انجام می دهد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه رفتار دولت آمریکا یک رفتار تروریستی است اما شکلی دولتی دارد اظهار داشت: یک روز از گزینه نظامی و روز دیگر از تحریم و قطعنامه صحبت می کنند. اینها رفتاری استکباری برای نادیده گرفتن حقوق انسانها بر مبنای ترساندن است و تروریسم به همین معنا است.

وی داعش را گروه کوچک تروریستی دانست و ادامه داد: تروریسم اصلی آن کسی است که در صف جهانی با همه اهرم ها در صدد ترساندن ملت ها است. پیاده نظام هم کسانی هستند که مردم و دولت ها را از قدرت آنها برسانند.

جلیلی رسانه های استکباری را در سطح جهان عاملی برای ترساندن ملت ها عنوان کرد و افزود: هنر امام(ره) این بود که این ترس را شکست و اجازه نداد انسانها بترسند. امام ره این سنت بزرگ الهی را که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» به ارمغان آورد.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ملت ما سنت الهی را به میدان آورد و یکی از این سنن الهی روز 13 آبان بود که افسانه شکست ناپذیری آمریکا را شکستند و این باور در این 36 سال تجربه ملت شد.

وی ادامه داد: ما شکست پذیری آمریکا را روزی تنها باور داشتیم اما امروز آن را تجربه کرده ایم. می بینید که در این 36 سال تجربه ملت ما غنی سازی شد و رفتارهای آمریکا که غنی سازی به  تجربه ما افزود و این چیزی بود که امام برای ما به ارمغان آورد.

مکانیزم ماشه اهرمی برای نفوذ

جلیلی با بیان اینکه دستگاههای رسانه ای آمریکا بدنبال تردید در باور ما هستند گفت: اینجا بود که مکانیسم ماشه را آوردند. نفوذ در دوران پسابرجام این است که خیال کنند با مکانیزم ماشه، اهرمی را بر سر ملت نگاه می دارند و ملت می ترسند. پاسخ این برداشت همدلی دولت و ملت در نترسیدن است.

وی با طرح این سئوال که آیا آمریکا نگران سانتریفیوژهای ما است، تصریح کرد: آمریکا خودش بیش از 5 هزار کلاهک هسته ای دارد و ادعا می کند شما اگر ادامه بدهید می توانید تا چند سال دیگر یک بمب تولید کنید.

جلیلی با بیان اینکه آمریکا می بیند که یک اندیشه و شجره طیبه در کشور ایران شکل گرفته است، افزود: یک اندیشه ای شکل گرفته که می تواند نگاه خود را موفق و محقق کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها به بهانه دموکراسی به چند جا حمله کردند و می بینند الگویی از مردم سالاری در حال شکل گرفتن است که یک قدرت  و پشتوانه ای را ایجاد می کنند و نمی توانند آن را درک کنند.

وی اظهار داشت: آمریکا نگران شکل گیری یک مدل از دموکراسی است که اندیشه آنها را نقش بر آب می کند.

جلیلی اضمحلال توان هسته ای، مهار انقلاب و بر هم زدن وحدت و همبستگی ملت ایران را از افکار آمریکا خواند و گفت: با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و سرانجام نامه اخیر ایشان همه این نقشه ها ناکام ماند.

نامه رهبری شروعی برای هم افزایی نیروهای انقلاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: ارتقا و رشد فکری جامعه پشتیبان نظام در تمام این سالها بوده است و تمام نگرانی آمریکا این است که با نظامی روبرو که پشتوانه آن یک دستگاه بروکراسی و اداری نیست.

وی با اشاره به نامه رهبری در خصوص برجام افزود: آمریکا می داند و باید بداند نامه رهبری فصل الخطاب است و این نامه یک شروع برای هم افزایی نیروهای انقلاب است.

جلیلی گفت: فصل الخطاب بودن به این معنی است که همینطور که در عرصه دفاع و فرهنگ همه فعال می شوند در این عرصه هم همه باید فعال شوند. همزبانی و همدلی دولت و ملت این است که شیطنت آمریکا اگر در نقطه ای مورد غفلت واقع شد 70 میلیون نفر اجازه آن را نمی دهند.

بزرگترین معروف، ممانعت از نفوذ دشمن است

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ملت ایران یکی از بزرگترین معروف ها را ممانعت از نفوذ دشمن می داند، افزود: یکی از بزرگترین منکرها را نیز، ملت غفلتی می داند که دشمن به واسطه آن بتواند نفوذ کند.

مراقبت از نفوذ دشمن وظیفه ای همگانی است

وی با بیان اینکه اگر امروز از همدلی با دولت صحبت می شود به معنای کمک به ضعف دولت است ادامه داد: همه اذعان دارند که نامه مقام معظم رهبری ضامن امنیت، پیشرفت و عزت کشور و مبنایی برای فرجام برجام در جهت احقاق و منافع حقوق ملت است.

جلیلی رصد حرکت دشمن و مراقبت از نفوذ را وظیفه همگانی دانست و گفت: آمریکا باید بداند با یک جبهه متحدی روبرو است که با دقت شیطنت های آنها را زیر نظر دارد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از برجام، حقانیت منطق اسلامی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را جهان و ملت ما بهتر دید. اینکه قرآن می‌فرماید دشمنان به عهدهایشان وفادار نیستند، به همین منظور است؛ کسی که خوی استکباری دارد، به عهدش وفادار نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه خود فرمودند که آمریکا باید لغو تمام تحریم‌ها را اعلام کند، افزود: طبق پیوست ۵ برجام، روز پذیرش توافق یعنی ۲۶ مهرماه، دولت آمریکا باید لغو آن چیزهایی را که در برجام پذیرفته بود صادر می‌کرد.

وی با بیان اینکه در این روز (۲۶ مهرماه) سه سند در آمریکا منتشر شد، گفت: یکی اعلامیه رسمی رئیس‌جمهور آمریکا بود که در آن نه تنها به تعهدش عمل نکرد، بلکه می‌گوید «آمادگی برای شروع کاهش تحریم‌ها» شروع شود.

جلیلی اظهار داشت: در اعلامیه دوم تحت عنوان «دستورالعمل» به چند وزیر دستور می‌دهد که آماده شوند برخی از تحریم‌ها یعنی همان که در برجام پذیرفتند را برای ۱۲۰ روز یا ۱۶۰ روز مورد اغماض قرار دهند و بعد از وزیر خارجه می‌خواهد موارد شامل اغماض را اعلام کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در سند برجام، دولت آمریکا پذیرفته مواردی را مورد اغماض قرار خواهد داد، گفت: در سندی که وزارت خارجه آمریکا در ۹ صفحه منتشر می‌کند، می‌بینید که چند مورد اصلی که در برجام گفته شده بود، وجود ندارد. چهار مورد اصلی که از موارد مهم و اساسی بوده، دوباره از قلم افتاده است.

منتقدان و موافقان برجام با اغماض آمریکا مقابله کنند

وی تصریح کرد: اینجاست که ما می‌گوییم به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم. همدلی و همزبانی این است که منتقدان و موافقان برجام بر اساس نامه رهبری با اغماض دولت آمریکا مقابله کنند و این دلیل روشنی برای شعار مرگ بر آمریکا است.

جلیلی، شعار مرگ بر آمریکا را نتیجه سیاست‌های خصمانه این کشور عنوان کرد و گفت: ملت باید بداند که تضمین حقوق، عزت و مسیر پیشرفت در ادامه مبارزه با آمریکا است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا می‌داند که در صحنه‌های مبارزه، ملت ما توانسته‌اند اراده خود را تحمیل کند، افزود: در جنگ تحمیلی، مذاکرات هسته‌ای و مباحث دیگر این مساله را دیدید و این اندیشه ناب اسلامی است.

وی گفت: لذا آمریکا به کمک پیاده نظام خود به دنبال منصرف کردن ملت ما از مبارزه است. باید توجه داشت که اصل مبارزه، اصلی است که موفقیت‌های بزرگ را برای ملت ما رقم می‌زند.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله بتوانیم در سالروز ۱۳ آبان که یادگار امام (ره) است، وظیفه خود را انجام دهیم.

 

کد N1015433

وبگردی