آفتاب
یک فعال حقوق بشر ایالت متحده آمریکا:

امروز دموکراسی توسط سرمایه داران مورد سواستفاده قرار گرفته است

امروز دموکراسی توسط سرمایه داران مورد سواستفاده قرار گرفته است

یک فعال حقوق بشر ایالت متحده آمریکا گفت: دولت آمریکا قدرت خود را از طریق رسانه و آموزش و پرورش حفظ می‌کند و با استفاده از رسانه مردم را سرگرم کرده و مکارانه برای تضعیف فرهنگ کشورها اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کندیس ویکس فعال حقوق بشر و ضد نژاد پرستی ایالت متحده آمریکا در سومین همایش زنده باد مرگ بر آمریکا با گرامیداشت یاد و خاطره اجداد و شهدایشان گفت: تلاش می‌کنیم تا شناخت بهتری از تاریخ آمریکا به شما بدهیم.

وی با بیان اینکه حقوق بشر برای ما با روابط با دولت آمریکا شروع می‌شود افزود: ما در بازه 300 ساله توسط دولت آمریکا از آفریقا ربوده شده و به این کشور انتقال داده شده‌ایم و در این پروسه از خیلی چیزها از جمله نام و دین و فرهنگ و مذهب‌مان محروم شدیم و تلاش می‌کنیم آنچه را از دست داده‌ایم به دست آوریم.

این فعال حقوق بشری آمریکایی با اشاره به اینکه دولت آمریکا ما را با قوی‌ترین رسانه‌ها مورد حمله قرار می‌دهد همان‌طور که امروز جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همه آنچه که دولت آمریکا انجام می دهد تبعیض نسبت به آفریقایی‌های سیاه پوست در آمریکاست بنابراین ما با تمام مستضعفان دنیا احساس همدردی می‌کنیم چرا که دولت آمریکا تعهد داده همه مستضعفان جهان را به بردگی بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه ما همه تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت تا فرهنگ‌مان را حفظ کنیم گفت: بزرگترین سلاح دفاعی ما علیه اقدامات دولت آمریکا علاقه به همنوعان و کشورمان است و این علاقه به ما امکان ایجاد هنری را داده است تا به وسیله آن با جهان ارتباط بگیریم.

کندیس ویکس با اشاره به اینکه ما اعمال شهدای‌مان را به جوانان امروزمان یاد می‌دهیم تا آرمان‌های آنها را حفظ کنیم و بتوانیم ساختار قدرت را بر هم بزنیم خاطرنشان کرد: آمریکا توسط منافعی فراتر از دولت و دموکراسی اداره می‌شود و حاکمان واقعی این کشور بیشتر از آن‌که به حقوق بشر پایبند باشند به منافع مالی پایبند هستند و آن‌ها قدرت خود را از طریق رسانه و آموزش و پرورش حفظ می‌کنند و حتی ممکن است امروز در این جلسه حرف‌های مرا ضبط کنند تا وقتی به آمریکا برمی‌گردم از آن استفاده کنند.

این فعال حقوق بشری آمریکایی با بیان اینکه دولت آمریکا مردم را با استفاده از رسانه سرگرم می کند گفت: آن‌ها با اقداماتی که انجام می‌دهند توانایی ما برای مقاومت را تضعیف می‌کنند و این کارها را در کشورهای مختلف من جمله ایران انجام می‌دهند. پس مراقب این رسانه‌ها باشید که با شیوه‌های مکارانه به دنبال تضعیف فرهنگ ملت‌ها هستند.

کندیس ویکس گفت: باید شیوه‌هایی را برای همکاری پیدا کنیم تا فرهنگ کشورها را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما از آمریکا نفرت نداریم بلکه از شیوه‌های رفتاری آمریکا نفرت داریم اظهار کرد: معتقدیم مفاهیمی چون دموکراسی توسط سرمایه داران مورد سوءاستفاده قرار گرفته و با شما احساس همدردی می‌کنیم و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم ابرقدرت‌ها را شکست دهیم و با درک متقابل جهان بهتری بسازیم.

در این مراسم همچنین هوداری سیویس یکی دیگر از فعالان حقوق بشر و ضد نژاد پرستی آمریکا با بیان اینکه من یک فعال فرهنگی هستم و به عشق و عدالت معتقدم اما جانب حق را می ‌گیرم گفت: نیاکان من برای آزادی تلاش‌های بسیاری کردند.

وی با اشاره به اینکه ما از طریق موسیقی توانستیم خود را در جامعه حفظ کنیم تصریح کرد: فرهنگ سیاهان آمریکا با موسیقی زنده مانده است اما متاسفانه امروز از همان موسیقی علیه خودمان استفاده می‌کنند و امروز قدرتمندترین سلاح آمریکا انتقال فرهنگ از کشوری به کشور دیگر است تا اذهان مردم را تغییر دهد.

این فعال حقوق بشری آمریکایی خاطرنشان کرد: انقلاب از ذهن و قلب مردم آغاز می‌شود و ما معتقدیم هنر و موسیقی در ذهن و قلب مردم جا دارد و به شما می‌گویم داستان زندگی خود را با استفاده از این هنر به جوامع انتقال دهید.

انتهای پیام

کد N1015348

وبگردی