آفتاب

ادعای یک عضو جبهه پایداری: دولت ما را سرکار گذاشته/ تشبیه اقتصاد و دیپلماسی به دو چهارپا

ادعای یک عضو جبهه پایداری: دولت ما را سرکار گذاشته/ تشبیه اقتصاد و دیپلماسی به دو چهارپا

یکی از نمایندگان تهران در نطق امروز خود انتقادات متعددی را خطاب به دولت عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاين، محمد سلیمانی سخنانش را با فاجعه منا به مناسبت چهلمين روز پس از آن آغاز کرد و درخواست از دولت براي پيگيري اين فاجعه، به کنايه گفت: اگر دولت در این ارتباط سستی نشان دهد حتما دولت‌های بعدی موضوع را قطعا پیگیری می‌کنند و به نتیجه خواهند رساند!

او در ادامه خطاب به رئيس جمهور از او خواست بدون تحقق شرایط 9 گانه رهبر انقلاب و شرایط مجلس و شورای عالی امنیت ملی از باز کردن پیچ و مهره‌های هسته‌ای اجتناب کند. چون به گفته وي این پیچ و مهره‌ها با خون دل دانشمندان بسته شده و با خون شهدای هسته‌ای صیقل خورده است. باز کردن آنها بدون رعایت کردن الزامات پا گذاشتن روی خون شهدا است.

ادعاي ديگر سليماني اين بود که گفت «به نظر می‌رسد دولت از ارائه لایحه برنامه ششم توسعه طفره می‌رود و قصد دارد تا مجلس را سر کار بگذارد!». او سخنانش را اينگونه ادامه داد: تذکر شدید می‌دهم که چنین رفتاری شایسته نیست. دولت اگر نتوانسته است مفاد برنامه پنجم را به انجام برساند دلیل بر این نمی‌شود که برنامه‌ریزی و ارائه لایحه متوقف شود به ویژه که از اظهارات مسئولین دولت چنین برمی‌آید که آنها به برنامه اعتقادی ندارند که اگر چنین است فاجعه است. متاسفم که مماشعات غیرمنطقی و غیرقابل قبول هیات رئیسه مجلس را شاهدیم.

نماينده تهران در ادامه روايتي تعريف کرد مبني بر اينکه «شترباني روزي از شترش حلاليت طلبيد و او گفت هرچه بر من کردي را مي بخشم، به جز اينکه يک روز افسار مرا به دم خري گره زدي!» او بر اين اساس ادامه داد: اقتصاد ايران رئيس دولت را نخواهد بخشيد، چون افسار اقتصاد را به ديپلماسي گره زد! تا کي اين روند ادامه مي يابد؟

او که مدعي بود هیچ گاه مردم با آمارهای اقتصادی دولت هماهنگ نشده است و آن را باور نکرده اند، ادامه داد: صاحبان صنایع و تجارت هیچ گاه جمله عبور از رکود رئیس‌جمهور را باور نداشتند. دانشمندان و اقتصاددانان برجسته هیچ گاه مهر صحت بر ادعاهای اقتصادی دولت نگذاشته‌اند. اخیرا صدای 4 وزیر اقتصادی دولت بلند شد که افشاگری کردند و واقعیت اقتصاد و حقیقت اقتصاد را بیان داشتند و این حرف‌ها همان مطالبی که مردم در طول دو سال اخیر می‌گفتند. مطالبی می‌گفتند اما گوش شنوایی نبود.

وی ادامه داد: دم خروس از هیات دولت بیرون زد در حالی که تا قبل از نامه 4 وزیر و رئیس‌جمهور همه چیز حاشا و کلا و قسم جلاله بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: مگر می‌شود صاحبان ماشین‌های چند صد میلیونی و سوار بر بنزها بتوانند مشکل خودروسازی را حل کنند. دولت چه بر سر خودروسازی پتروشیمی و مخابرات و سایر صنایع آورده است. آیا دولت از فحش دادن به دولت نهم و دهم خسته نشده است. مردم که خسته‌شده‌اند. تا کی می‌خواهد این روند ادامه یابد.

2727

 

 

کد N1015224

وبگردی