آفتاب

بیانیه جدید کرملین درباره سقوط هواپیمای روسی

بیانیه جدید کرملین درباره سقوط هواپیمای روسی

ایرنا نوشت: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: سقوط هواپیمای مسافری روسی در صحرای سینا هیچ ارتباطی با همکاری نظامی ضدتروریستی دمشق و مسکو علیه تروریست ها در سوریه ندارد.

به گزارش ایرنا، پسکوف امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگاران، ارتباط دادن سقوط هواپیمای روسی در مصر با عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه را غیرقابل قبول خواند و اظهار داشت: هر گونه گمانه زنی در این باره بی مورد است.
وی ادامه داد: این مسایل کاملا متفاوت و در ابعاد مختلف مطرح هستند. ارتباط دادن این مسایل به یکدیگر درست نیست.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا تایید گزینه حمله تروریستی به عنوان عامل سقوط هواپیمای روسی می تواند بر عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: در این مورد شایعات و ادعاهای دروغین زیادی منتشر شده است.
پسکوف گفت: بارها اعلام کرده ایم در شرایطی که تحقیقات در باره سانحه یا حادثه ای جریان دارد هر قدر که ممکن است شایعه ها منتشر خواهد شد، اما به آن معنی نیست که ادعاها با وضع واقعی ارتباطی دارند.
وی افزود: تا کنون هیچ گونه اطلاعات دال بر اقدام تروریستی علیه هواپیمای روسی به دست نیامده است. در زمان حاضر تحقیقات در مورد این سانحه جریان دارد.
پسکوف خاطرنشان کرد: ارائه تمام جزییات نتایج تحقیقات در باره سانحه در صحرای سینا به افکار عمومی ناممکن است. نهادهای تحقیق کننده به محض این که اطلاعاتی به دست آورند که نیاز به اطلاع رسانی باشد، منتشر خواهد شد.
شنبه گذشته هواپیمای ایرباس A 321 که از منطقه توریستی «شرم الشیخ» مصر به سوی «سن پترزبورگ» در روسیه پرواز می کرد، سقوط کرد و همه 224 سرنشین و خدمه آن کشته شدند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، از یک ماه پیش (از سی ام ماه سپتامبر گذشته) حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی «ام.آی-24» و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را به درخواست دولت سوریه درخاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.
مسکو اعلام کرده است این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

49261

کد N1015173

وبگردی