آفتاب
رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان:

امام خمینی(ره) جهان را به حیرت انداخت

امام خمینی(ره) جهان را به حیرت انداخت

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان گفت: انقلاب امام خمینی(ره) به تاسی از امام حسین(ع) جهان را به حیرت انداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم مدارس دولتی و خصوصی، با حضور جمعی از مسئولان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان در شورای عالی قرآنی افغانستان برگزار شد.

در آغاز این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، گروه‌های سرود مکتب اهل بیت(ع) و شورای عالی قرآنی افغانستان به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه، رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان، طی سخنانی گفت: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی آشنایی جوانان و نوجوانان با جایگاه قرآن کریم در جامعه است تا از این طریق افکار و اندیشه‌های آنان روشن شده و برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانه آماده باشند.

وی، افزود: قرآن به عنوان کتاب آسمانی مایه وحدت میان مسلمانان است و باید در این راه خانواده‌ها تلاش کنند تا فرزندانشان بیشتر با قرآن انس بگیرند، چراکه روی آوردن به قرآن ما را از بلاها حفظ می‌کند.

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان، اظهار کرد: در دوران اسارت خاندان نبوت به ویژه حضرت زینب(س) قرار داریم، ایشان توانستند بعد از واقعه عاشورا پیام خون شهدا را به مردم برساند.

وی، ادامه داد: انقلاب بزرگی که بعد از قرن‌ها با تأسی از انقلاب امام حسین(ع) توسط حضرت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست، جهان را به حیرت انداخت. ایشان اهداف اصلاح‌گرایانه و هدایت‌گرایانه‌ای داشتند که اهداف و شیوه‌های رفتاری امام خمینی(ره) امروزه به جهان صادر می‌شود.

این مراسم با اعطای گواهینامه قبولی به 80 نفر از قبول‌شدگان دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم، لوح تقدیر داوران و جوایزی به رسم یادبود به برگزیدگان این مسابقات پایان یافت.

انتهای پیام

کد N1015121

وبگردی