آفتاب

نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

عضو فرهنگستان علوم از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی از 19 تا 21 آبان به میزبانی دانشگاه شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، پرفسور محمود یعقوبی در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی با تاکید بر فناوری‌های نوین یادگیری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس در سطح ملی طی سه سال گذشته در دانشگاه‌های تهران، شریف و صنعتی اصفهان برگزار و در چهارمین دوره به دانشگاه شیراز واگذار شد که با توجه به سابقه بین‌المللی دانشگاه شیراز و روابط این دانشگاه با خارج از کشور تصمیم گرفتیم که اولین دوره بین‌المللی کنفرانس در این دانشگاه برگزار شود.

دبیر کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی با بیان اینکه تعدادی از اعضای هیات علمی مربوط به رشته‌های مهندسی از کشورهای آمریکا، سوئیس و تعدادی از ایرانی‌های خارج از کشور در این کنفرانس حضور دارند، گفت: به دلایل مختلفی که در کشور وجود دارد هنوز آن طور که باید از سوی متخصصان خارجی از کنفرانس استقبال به عمل نیامده و هنوز تعداد شرکت کنندگان خارجی زیاد نیست که امید است با برگزاری این کنفرانس زمینه‌ای فراهم شود تا آگاهی لازم برای توجه بیشتر به کنفرانس در بین متخصصان خارجی ایجاد و همچنین شرایط تعامل با سایر دانشگاه‌ها فراهم شود.

یعقوبی با بیان اینکه کنفرانس آموزش مهندسی به شکل میزگرد برگزار خواهد شد، توضیح داد: تلاش بر این بوده که فضایی فراهم شود تا تمام متخصصان حاضر دیدگاه‌های خود را درباره آموزش مهندسی در این کنفرانس بیان کنند که در نهایت نتایج مباحث در قالب مجموعه‌ای در اختتامیه کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی «توسعه فناوری و خلاقیت»، «گذر از توسعه کمی به کیفی»، «آموزش مهندسی در قرن ۲۱ و چالش‌ها و چشم اندازهای آن» و «مدیریت مشکل آب و محیط زیست در کشور و جهان» را از جمله میزگردهای عمومی در این کنفرانس اعلام کرد.

عضو فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: «نقش آموزش مهندسی برق در توسعه کشور»، «آموزش مهندسی و نیاز صنعت» و «ارتباط آموزش مهندسی مکانیک با نیازهای صنعت» از جمله میزگردهای تخصصی کنفرانس خواهد بود.

یعقوبی گفت: شش سخنران کلیدی از متخصصان آموزش مهندسی کشور و خارج از کشور آخرین دیدگاه و نظریات خود را درباره آموزش مهندسی با تکیه بر فناوری‌های نوین در کنفرانس ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۷۸ مقاله پذیرفته شده که ۲۶ مقاله به شکل شفاهی و مابقی به شکل پوستر در کنفرانس ارائه می‌شود و چهار جلسه برای ارائه مقاله در نظر گرفته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز افزود: سه کارگاه آموزشی با عناوین توسعه مهارت تدریس و یادگیری، فرهنگ و تکنولوژی و تفکر خلاق نیز برای اعضای هیات علمی در جنب کنفرانس برگزار می‌شود تا بتوانند از این آموزش‌ها برای تدریس بهتر در کلاس‌های خود استفاده کنند.

یعقوبی پیش‌بینی کرد که 200 نفر در این کنفرانس بین‌المللی شرکت کنند و گفت: میزگرد «مدیریت مشکل آب و محیط زیست» یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش علمی است.

انتهای پیام

کد N1015048

وبگردی