آفتاب

تدوین استاندارد تجهیزات توانبخشی به اساتید علوم بهزیستی محول شد

تدوین استاندارد تجهیزات توانبخشی به اساتید علوم بهزیستی محول شد

تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی کشور به اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی محول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با انتصاب سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته فنی متناظر «تجهیزات توانبخشی برای معلولین» سازمان ملی استاندارد ، تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی به اساتید این دانشگاه محول شد.

معاون تدوین و ترویج استاندارد و رئیس هیات فنی کمیته ملی استانداردهای ایزو سازمان ملی استاندارد ایران طی احکام جداگانه ای ، دکتر سیدعلی حسینی، دکتر سید ابراهیم موسوی و دکتر فرهاد آزادی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به مدت سه سال به ترتیب به عنوان، رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته فنی متناظر تجهیزات توانبخشی برای معلولین منصوب کرد.

دکتر فرهاد آزادی دبیر این کمیته فنی گفت: سازمان ملی استاندارد، با توجه به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه توانبخشی و حضور اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره در گروه های مرتبط  آموزشی این دانشگاه، این موضوع را به این دانشگاه محول کرد.

وی یادآور شد: استاندارد، یک مدرک از ملزومات، خصوصیات، راهبردها یا مشخصاتی است که بایستی بطور دائم استفاده شوند، تا مطمئن شویم که مواد اولیه، محصولات، فرآیندها و سرویس ها منطبق با اهداف مورد نظر تهیه می شوند.

آزادی هدف از استاندارد سازی را، تولید یا ارائه یک محصول ، فرآیند و خدمت، درست مطابق با هدف مورد نظر و نیز پذیرش بین المللی دانست و افزود: همانطور که سازمان بین المللی استاندارد، شعار امسال را استاندارد، زبان مشترک بین المللی تعیین کرده است.

وی یادآور شد: استانداردهای بین المللی سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، امن بودن، معتبر بودن و کیفیت مناسب محصولات و خدمات را تضمین و بیمه می کنند.

دبیر کمیته فنی متناظر «تجهیزات توانبخشی برای معلولین» خاطرنشان کرد: استانداردهای بین المللی به لحاظ تجاری هم، با کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن ضایعات و خطاها، ابزارهای استراتژیک  محسوب می شوند و سازمان ملی استاندارد ایران نیز به منظور پاسخگویی به مدارک سازمان بین المللی استاندارد این کمیته های متناظر با کمیته های فنی ISO را تشکیل داده است.

وی افزود: کمیته فنی تجهیزات توانبخشی برای معلولین دارای پنج کمیته فرعی است که علاوه بر اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از اعضای هیات علمی سایر دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و متخصصان بخش خصوصی نیز دعوت به همکاری شده است.

کد N1015022

وبگردی