آفتاب

چالش لغو تحریم‌ها برای آمریکا

چالش لغو تحریم‌ها برای آمریکا

یک مشاور وزارت امور خارجه آمریکا گفت که لغو تحریم‌های ایران در حوزه نفتی یک چالش برای قانون‌گذاران آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دانیل آن، مشاور ارشد رییس دفتر اقتصادی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد روز شنبه با بیان این که دولت آمریکا با روش تاثیر بر کشورها از طریق وضع تحریم یا تهدید به وضع آن بیش‌تر آشنایی دارد تا رفع آن‌ها گفت که لغو تحریم‌های نفتی علیه ایران یک چالش برای قانون‌گذاران آمریکایی به شمار می‌آید.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آرگوس مدیا، دانیل آن ادامه داد:‌ ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که باید یاد بگیریم بیش‌تر از وضع تحریم، چگونه با رفع تحریم‌ها بر دیگر کشورها تاثیر بگذاریم.

او تاکید کرد:‌ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا در حال یادگیری این هستند که چگونه تحریم‌ها را بردارند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در 18 اکتبر اعلام کرد تحریم‌هایی که شرکت‌های نفتی معامله کننده با ایران را هدف قرار می‌دهند در نتیجه توافق هسته‌ای متوقف خواهد کرد.

ایران و گروه 1+5 در ژوییه سال 2015 پس از نزدیک به دو سال مذاکره به توافق هسته‌ای دست یافتند که بر اساس آن، ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش از لغو تحریم‌های بین‌المللی برخوردار می شود.

رییس‌جمهور آمریکا ماه گذشته هم‌زمان با روز عملیاتی شدن توافق هسته‌ای دستور توقف تحریم‌های ایران را صادر کرد که در روز اجرای توافق به مرحله اجرا در می‌آیند.

انتهای پیام

کد N1015019

وبگردی