آفتاب

تا 24 آبان گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نهایی می شود/500 برگ از 30 هزار سند از عملکرد بنیاد

تا 24 آبان گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نهایی می شود/500 برگ از 30 هزار سند از عملکرد بنیاد

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از نهایی شدن گزارش این هیئت تا 24 آبان خبر داد و و خاطر نشان کرد: این گزارش روز 25 آبان نیز در کمیسیون اجتماعی به تصویب خواهد رسید و برای قرائت در صحن تقدیم می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، امیر خجسته در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با بيان اينکه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به علت فقدان چارچوب مشخص  2 سال به طول انجامید، تصریح کرد: با توجه به گستردگی بنیاد شهید با 45 نفر کار تحقیق و تفحص را آغاز کردیم که اکنون 4 الی 5 نفر در حال رسیدگی نهایی به آن هستند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از جمع‌آوری 30 هزار مستندات و 500 برگ مستند درباره عملکرد این بنیاد خبر داد و با اشاره به اینکه این مستندات مورد بحث اعضای هیأت تحقیق و تفحص و بنیاد شهید است، گفت: در این مسیر اتفاقاتی رخ داد که درباره آن هنگام قرائت گزارش سخن خواهم گفت.

وی با انتقاد از به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص‌ها در مجلس از علت آن ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: مجلس به طور قوی وارد عرصه تحقیق و تفحص از نهادها نمی‌شود در حالی که اگر مجلس با قوت بیشتری به این موضوع ورود کند مفاسد اقتصادی به حداقل رسیده و 20 دستگاه اقتصادی کشور زیر فرمان مجلس قرار می‌گیرند.

خجسته با بیان اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌های مجلس است، خاطر نشان کرد: از میان 240 حزب موجود در کشور 30 حزب فعال را به کمیسیون دعوت کرده که آنها 5 نفر را با گرایش‌های متفاوت از میان خود انتخاب و به ما معرفی کردند.

نماینده همدان در خانه ملت گفت: آنچه در آینده انتخابات مجلس مهم است این است که احزاب حضور یابند نه اینکه پیش از انتخابات به صورت شب انتخاباتی و قارچی برویند. ما جامع‌ترین قانون احزاب را تصویب کردیم که در آن رقابت انتخاباتی رقابت برنامه‌ها خواهد بود و احزابی می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند که برنامه خوب و کاندیداهای نخبه را معرفی کنند.

خجسته با انتقاد از پاسخگو نبودن دولت‌ها و مجالس گذشته پس از اتمام مسئولیت خود گفت:‌ وقتی احزاب مسئولیت رقابت در انتخابات را بر عهده گیرند این معضل مرتفع می‌شود چرا که حزبی می‌تواند خوب بدرخشد که در پایان هر دوره مجلس دولت گزارش‌ مفصلی به مردم بدهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره معیار زمانی ممنوعیت 5 ساله احزاب منحله از عضویت در احزاب خاطر نشان کرد: ملاک در اين قانون، از زمان صدور حکم انحلال است به علاوه نحوه انحلال احزاب نیز دوباره قابل بررسی است.

خجسته با اعلام اینکه لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی در دولت در حال بحث است، از تلاش کمیسیون جهت دوفوریتی کردن بررسی آن خبر داد .

27220

کد N1014930

وبگردی