آفتاب

سیسی برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن به انگلیس می‌رود

سیسی برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن به انگلیس می‌رود

رئیس جمهوری مصر در اولین سفر خود به انگلیس از زمان به قدرت رسیدن، پنج‌شنبه این هفته در مقر دولت انگلیس یک ناهار کاری با دیوید کامرون خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، این درحالی است که اولین سفر عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به انگلیس جنجال گسترده‌ای در این کشور به پا کرده است. وی قرار است روز پنج‌شنبه (پنجم نوامبر) در مقر دولت انگلیس با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نشستی مشترک داشته باشد.

اقدامات سیسی در سرکوب مخالفان به ویژه اعضای اخوان المسلمین با محکومیت از سوی نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی مواجه است.

جان کاسن، سفیر انگلیس در مصر در گزارشی که از سوی مرکز رسانه و ارتباطات منطقه‌ای دولت انگلیس منتشر شد، اعلام کرد: مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در مصر و منطقه، کمک به مصر برای تبدیل شدن به کشوری شکوفا و برخوردار از ثبات و دموکراسی و نیز روابط اقتصادی، بازرگانی و آموزشی میان دو کشور مهم‌ترین موضوعاتی هستند که سیسی و کامرون در این نشست بررسی خواهند کرد.

کاسن افزود: در این هفته مرحله جدیدی از همکاری دولت انگلیس با مصر در زمینه تحقق ثبات و اصلاحات را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کامرون در این نشست حمایت خود از ریاست جمهوری مصر در روند اصلاحاتی که برای احیای اقتصاد مصر در پیش گرفته شده را اعلام کرده و نسبت به افزایش روند دموکراسی که یکی از اصول ثبات مصر در طولانی مدت است، تمایل نشان خواهد داد.

سفیر انگلیس در مصر اظهار داشت: انگلیس بزرگترین کشور سرمایه‌گذار در مصر است و حجم سرمایه‌های شرکت‌های مختلف این کشور در مصر از سال 2010 تاکنون به حدود 25 میلیارد دلار می‌رسد و حجم صادرات دو کشور تنها در سال گذشته میلادی حدود یک میلیارد پوند مصری بوده است. در نشست روز پنج‌شنبه دو طرف به تقویت روابط بازرگانی خود خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: انگلیس با استقبال از انتخابات پارلمان جدید مصر این مساله را گامی مهم برای آمادگی فعالیت نهادهای دولتی مصر می‌داند.

کاسن تاکید کرد: مصر به عنوان یک کشور عربی و اسلامی بزرگ نقش مهمی در مبارزه با داعش و تفکرات افراطی در سطح جهانی و ملی ایفا می‌کند و علمای الازهر نقش محوری و مهمی در مقابله با سخنرانی‌هایی که به تبلیغ داعش می‌پردازند داشته و در بیانیه‌ها و گزارش‌های خود ماهیت اصلی این گروه تروریستی را که هیچ گونه ارتباطی با اسلام و تعالیم آن ندارد، برملا می‌سازند.

سفیر انگلیس در مصر با اشاره به نقش سیاسی و استراتژیکی که مصر در زمینه حمایت از ثبات خاورمیانه، مقابله با خطرات رو‌به‌ گسترش گروه‌های تروریستی و کمک به اجرای راه‌حل‌های سیاسی در مورد بحران‌های منطقه دارد، گفت: مصر کشوری مهم در منطقه‌ای مهم است و در برهه زمانی بسیار مهمی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1014835

وبگردی