آفتاب

سفر وزیران دفاع و خارجه سوئد به بغداد/آمادگی سوئد برای افزایش مربیان نظامی در عراق

سفر وزیران دفاع و خارجه سوئد به بغداد/آمادگی سوئد برای افزایش مربیان نظامی در عراق

نخست وزیر عراق در دیدار با وزرای دفاع و خارجه سوئد در بغداد تاکید کرد که جامعه جهانی باید به نقش مهم خود در کمک به عراق برای مبارزه با تروریسم کمک کند چراکه تروریسم تمامی کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد و پیتر هالتکویست، وزیر دفاع این کشور در بغداد درباره عملیات ارتش عراق علیه داعش و پیروزهای نیروهای عراقی گفتگو کرد.

العبادی ضمن اشاره به اینکه تروریسم تمامی کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کند بر اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی در کمک به عراق برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

هیات سوئدی نیز در این دیدار بر تمایل خود برای سرمایه گذاری در عراق در بخش انرژی برق و همچنین کمک به آوارگان عراقی و آموزش نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد.

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز در دیدار با هیات سوئدی بر لزوم کمک جامعه جهانی به عراق برای بازسازی مناطق خود تاکید کرد و از سوئد خواست در کنفرانس بازسازی عراق که اوایل سال آتی میلادی برگزار می‌شود، شرکت کند.

وی گفت: توافق میان روسای سه گانه در راستای تحقق آشتی ملی صورت می‌گیرد تا پایه و اساسی برای برقراری صلح و ثبات در کشور باشد.

والستروم نیز بر حمایت کشور خود از عراق در مقابله با داعش تاکید و آمادگی سوئد را برای ارائه حمایت سیاسی، نظامی و انسانی اعلام کرد.

وی گفت که سوئد و اتحادیه اروپا از تلاش عراق برای تحقق وحدت ملی حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع سوئد نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حضور وزیر خارجه این کشور و ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق گفت: ما 53 مربی نظامی در عراق داریم و در صورت ضرورت این تعداد را به 120 تن افزایش می‌دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه سوئد با داعش و تروریست‌ها مقابله می‌کند، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا نگذاریم سوئدی‌ها به داعش بپیوندند.

این دو وزیر در ادامه سفر خو به عراق امروز وارد اربیل شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1014817

وبگردی