آفتاب

هشدار دولت طرابلس به غرب: یا ما را به رسمیت بشناسید یا منتظر موج مهاجران باشید

هشدار دولت طرابلس به غرب: یا ما را به رسمیت بشناسید یا منتظر موج مهاجران باشید

دولت طرابلس غرب را تهدید کرد در صورتی که به رسمیت شناخته نشود صدها هزار پناهجو را با قایق به اروپا می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، مقام‌های دولت طرابلس اعلام کرد که چندین قایق را به خدمت می‌گیرند و تعداد زیادی از مهاجران آفریقایی را از طریق دریای مدیترانه به اروپا می‌فرستند و به این ترتیب حجم زیادی مهاجر به کسانی که پیش از این به اروپا رسیده‌اند، اضافه خواهند کرد.

این هشدار از جانب سخنگوی کنگره ملی سراسری لیبی در مصاحبه با تلگراف در شهر طرابلس پایتخت این کشور مطرح شد. سال گذشته میلادی این کنگره کنترل شهر طرابلس را بعد از نبرد علیه نیروهای وفادار به دولت طبرق که در سطح بین‌المللی شناخته شده، در دست گرفت.

با این حال این دولت طرابلس از سوی اتحادیه اروپا به عنوان دولت مشروع لیبی به رسمیت شناخته نشده است.

جمال زوبیا، سخنگوی این کنگره به تلگراف گفت: لیبی در حال حاضر در سال ده‌ها میلیون پوند را صرف متوقف کردن عبور مهاجران از دریای مدیترانه با استفاده از مراکز بازداشت و برنامه‌های استرداد می‌کند. اگر اروپا همچنان از به رسمیت شناختن دولت طرابلس خودداری کند این دولت دست از این سیاست خود برخواهد داشت. صادقانه بگویم که به دفعات بسیاری به دولت توصیه کردم که ما باید قایق‌هایی را به خدمت گرفته و این پناهجویان را به اروپا بفرستیم.

وی ادامه داد: ما از دروازه‌های اروپا حفاظت می‌کنیم اما اروپا ما را به رسمیت نمی‌شناسد و نمی‌خواهد که به رسمیت بشناسد بنابراین چرا ما باید در لیبی جلوی پناهجویان را بگیریم.

دولت نجات ملی طرابلس که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود مورد حمایت گروه‌های شبه نظامی تندرو از جمله گروه فجر لیبی قرار دارد و بر طرابلس حکم می‌راند.

انتهای پیام

کد N1014790

وبگردی