آفتاب

اندیشکده آمریکایی: موشک‌های هسته‌ای کره شمالی قادر به هدف‌گیری آمریکا است

اندیشکده آمریکایی: موشک‌های هسته‌ای کره شمالی قادر به هدف‌گیری آمریکا است

بنیاد هریتیج ( heritage) در گزارش شاخص 2016 قدرت ارتش آمریکا اعلام کرد،‌ کره‌شمالی هم‌اکنون طیفی از موشک‌های بالستیک را در اختیار دارد که گمان می‌رود توانایی هدف‌گیری در خاک آمریکا و یا منافع آن در کل اقیانوس آرام را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، گزارش سالانه مذکور قدرت ارتش آمریکا را بررسی می‌کند و همچنین افزایش تهدید‌های بالقوه برای آمریکا و متحدان آن در سراسر جهان را ذکر می‌کند. براساس گزارش هریتیج، این تهدید از سوی کشور خودکامه ضد آمریکایی و مسلح به سلاح اتمی کره‌شمالی در سال 2016 پیچیده‌تر خواهد شد.

پیونگ‌یانگ همچنان به تولید طیفی از موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد و همزمان این رژیم برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای کوچک تلاش می‌کند تا روی آن موشک‌ها مستقر شود. اگر چنین کلاهک‌هایی ساخته شود، پیونگ‌یانگ می‌تواند حملات هسته‌ای دور برد انجام دهد.

در این گزارش آمده است: کره‌شمالی موشک‌های بالستیکی در اختیار دارد که می تواند با آنها کره‌جنوبی، ژاپن و پایگاه‌های آمریکا در آسیا را هدف بگیرد. پیونگ‌یانگ دست‌کم 400 موشک بالستیک کوتاه‌برد اسکاد، 300 موشک برد متوسط نودونگ و 100 تا 200 موشک بالستیک برد متوسط موسودان در اختیار دارد.

موشک دور برد تائپو دونگ 2 هم‌چنان در دست تولید است. با این حال، اگر این موشک‌ها مستقر شوند و اگر کره‌شمالی بتواند کلاهک‌ها را کوچک کند، قطعا آنها را مسلح به کلاهک اتمی خواهد کرد. اصلی‌ترین تهدید موشکی کره‌شمالی از سوی موشک کی.ان هشت (KN-08) خواهد بود که 5600 مایل برد دارد و می‌تواند به ساحل غربی آمریکا (West Coast) برخورد کند.

انتهای پیام

کد N1014747

وبگردی