آفتاب

دادگاه اردن 6 تن را به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی محکوم کرد

دادگاه اردن 6 تن را به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی محکوم کرد

دادگاهی در اردن شش تبعه اردنی و فلسطینی را به اتهام همکاری با گروه‌های مسلح و تروریستی و تبلیغ برای آنها، به یک تا 15 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه مذکور در جلسه علنی روز دوشنبه خود، یک تبعه فلسطینی را به اتهام اشاعه تفکرات گروه‌های تروریستی به یک سال زندان محکوم کرد.

همچنین این دادگاه سه متهم دیگر را به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه‌های مسلح و تروریستی و نیز نشر افکار این گروه‌های منحرف به سه سال زندان محکوم کرد.

یکی دیگر از این متهمان نیز به اتهام پیوستن به گروه‌های مسلح و تروریستی به چهار سال زندان محکوم شد.

دادگاه اردن دو متهم بعدی را که از دست قانون گریخته بودند، به اتهام پیوستن به گروه‌های تروریستی به 15 سال زندان محکوم کرد.

این شش نفر متهم به تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی چون داعش،‌ جبهه النصره و القاعده و نیز نشر افکار منحرف آنها هستند.

اردن که از آغاز بحران سوریه در مارس 2011 میزبان بیش از 1.4 میلیون سوری بوده است،‌ تدابیر امنیتی خود را در مرزهای مشترکش با سوریه افزایش داده و تاکنون ده‌ها تکفیری را در حالی که تلاش می‌کردند خود را از طریق مرزهای این کشور به سوریه برسانند و به صفوف تروریست‌ها بپیوندند، بازداشت کرده است.

بر اساس اظهارات رهبر جریان سلفی اردن، صدها تن از حامیان این جریان در سوریه در حال جنگ هستند.

انتهای پیام

کد N1014699

وبگردی