آفتاب

تداوم بحران اقلیم کردستان عراق عمار حکیم را به سلیمانیه کشاند

تداوم بحران اقلیم کردستان عراق عمار حکیم را به سلیمانیه کشاند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق مذاکراتی را در سلیمانیه با احزاب کرد برای حل اختلافات و بحران در اقلیم کردستان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته وارد سلیمانیه شد تا با گروه‌های اصلی کرد از جمله اتحاد دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و رهبران جنبش تغییر برای نزدیک کردن دیدگاه‌هایشان درباره حل بحران اقلیم کردستان گفتگو کند.

به گفته منابع، احتمالا عمار حکیم با مشکلاتی در میانجیگری خود برای حل بحران اقلیم کردستان مواجه شود چراکه تلاش واشنگتن، لندن و تهران و برخی مقامات محلی نیز برای حل این اختلافات ناکام مانده است.

از زمانی که تظاهرکنندگان کرد به مقر حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی یورش بردند تنش و درگیری میان حزب تغییر و حزب بارزانی بالا گرفته است. حزب دموکرات، حزب تغییر را به ساماندهی تظاهرات متهم و وزرای این حزب و رئیس پارلمان را برکنار کرد.

مسئولان و تحلیلگران معتقدند که این رخدادها نتیجه بحران ریاست اقلیم کردستان است. احزاب کرد پس از پایان دوره ریاست مسعود بارزانی هنوز به توافق بر سر پست ریاست اقلیم نرسیده‌اند.

هیات اتحادیه اروپا در عراق نیز در بیانیه‌ای از بحران ریاست اقلیم کردستان و خطر اختلافات سیاسی داخلی ابراز نگرانی کرد؛ اختلافاتی که می‌تواند زمینه‌ای برای حملات داعش را فراهم آورد.

انتهای پیام

کد N1014688

وبگردی