آفتاب

کارتر: ائتلاف، درباره استقرار سپر موشکی آمریکا در کره‌جنوبی تصمیم می‌گیرد

کارتر: ائتلاف، درباره استقرار سپر موشکی آمریکا در کره‌جنوبی تصمیم می‌گیرد

وزیر دفاع آمریکا گفت که استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی نتیجه تصمیم یک‌جانبه از سوی واشنگتن نخواهد بود و ائتلاف واشنگتن، سئول و توکیو درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که استقرار "سامانه پدافند منطقه‌ای ارتفاع بالا" (THAAD) در شبه جزیره کره از طریق ائتلاف امنیتی که شامل آمریکا، کره جنوبی و ژاپن است، تصمیم گرفته خواهد شد.

اظهارات اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با هان مین – کو، همتای خود از کره‌جنوبی و تایید دو طرف بر طرح مشترکی برای مقابله با برنامه موشکی و کلاهک های بیوشیمیایی کره شمالی مطرح شد. روز دوشنبه پنتاگون و ارتش کره جنوبی بر روی "رهگیری، دفاع، اخلال‌گری و امحای" موشک‌های کره شمالی که وارد حریم هوایی کره جنوبی می‌شوند، توافق کردند.

کارتر گفت: ما صادقانه درباره تهدیدهای کره شمالی از جمله تسلیحات هسته‌ای، موشک‌های بالستیک، تهدید سایبری و تهدیدهای نظامی صحبت کردیم. این تهدیدها صلح و امنیت را در شبه جزیره کره و این منطقه به خطر می‌اندازد.

به گفته سئول، کره شمالی بین 2500 و 5000 تن تسلیحات شیمیایی دارد و مقام‌های آمریکایی می‌گویند که پیونگ یانگ بالغ بر 20 کلاهک هسته‌ای دارد. این تسلیحات اتمی موجب نگرانی سیاستگذاران در آمریکا و سئول بوده و همین امر از سوی برخی از مقام‌های آمریکایی و مدیر لاکهید مارتین به عنوان اقدام توجیهی در استقرار سامانه پدافند موشکی تاد در کره جنوبی بوده است. با این حال اشتون کارتر گفت که استقرار این سامانه تصمیم یک جانبه آمریکا نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N1014676

وبگردی