آفتاب
جباری در نطق میان دستور،

امیدواریم در شرایط پساتحریم زمینه رشد متوازن و پایدار فراهم شود

امیدواریم در شرایط پساتحریم زمینه رشد متوازن و پایدار فراهم شود

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس با بیان اینکه ایران با اقتدار توانسته برخلاف تهدیدها در منطقه مطرح باشد و بدرخشد، گفت: امیدواریم در شرایط پساتحریم در بحث اقتصاد مقاومتی بتوانیم رشد و توسعه متوازن و پایدار را برای کشور فراهم آوریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد جباری در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس، اظهار کرد: با به ثمر رسیدن تلاش‌های دولت و هدایت‌های رهبری روند مذاکره با گروه 1+5 منتهی به برجام شد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های درونزا به خصوص بحث اقتصاد مقاومتی شرایط کشور را برای رشد و توسعه متوازن و پایدار در شرایط پساتحریم فراهم آوریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار ویژه و منحصر بفرد توانسته است برخلاف همه تهدیدها همچون جزیره ثبات در منطقه مطرح بوده و بدرخشد و به واسطه همین اقتدار ملی قدرت‌های بزرگ جهانی بر سر میز مذاکره با ایران نشسته‌اند و به نظر می‌رسد برخی رقبای منطقه‌ای با ترس از شرایط ویژه ایران و نقش‌آفرینی قدرت بلامنازع آن در منطقه سعی در حمایت از برخی جریان‌های تروریستی برآمده اند که بدون شک با آگاهی و هوشمندی ملت‌های منطقه این جریان‌های خبیث دچار اضمحلال شده و از بین خواهند رفت.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به توسعه هرمزگان به عنوان پیشانی اقتصاد کشور، گفت: این استان با قابلیت‌های منحصر بفرد منطقه‌ای و بین‌المللی قادر است تا عرصه‌های مختلف به خصوص صنایع دریایی، کشتی‌سازی، نفت،‌ آلومینیوم و... نقش اساسی ایفا کند و با سرمایه‌گذاری مناسب در هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند اعتبار مورد نیاز برای چندین استان کشور را فراهم آورد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در سایه این قابلیت‌های منحصر بفرد فقدان سرمایه گذاری‌های ملی برای ایجاد رونق در هر کدام از این بخش‌ها موجب شده تا هرمزگان با محرومیت مواجه باشد. از سوی دیگر برخی کشورهای منطقه به عنوان رقبای قدرتمند در حال برداشت و یا استفاده از منابع مشترکی هستند که ما به علت عدم توسعه یافتگی قادر به رقابت با آنها نیستیم.

جباری در ادامه اظهار کرد: مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، پارسیان در غرب استان هرمزگان به واسطه وجود برخی محدودیت‌ها با مشکلات معیشتی مواجه هستند و بیکاری امان مردم را بریده است، دولت چه برنامه‌ای برای اشتغال دارد؟

وی همچنین اظهار کرد: دولت باید راهکار اساسی برای فعال شدن بازارچه‌های مرزی تعطیل شده اتخاذ کند و شرایطی را برای ایجاد بازارچه‌های مرزی جدید فراهم آورد.

وی با انتقاد از آموزش و پرورش استان هرمزگان و به تبع آن شهرهای استان‌های حوزه انتخابیه‌اش گفت: برخی بی‌تدبیری‌ها در ابتدای سال تحصیلی جدید سبب نگرانی مردم و جامعه فرهنگیان شده است؛ از طرفی بی‌تدبیری و ناکارآمدی در آموزش و پورش هرمزگان مشکلاتی را در شهرهای بندرلنگه ایجاد کرده است.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس همچنین خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات جدی دولت یازدهم در ایجاد منطقه آزاد پارسیان که مصوبه مجلس را هم دارد هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است.

انتهای پیام

کد N1014668

وبگردی