آفتاب

مسکو: شرایط برای همکاری نزدیکتر روسیه - غرب درخصوص سوریه وجود دارد

مسکو: شرایط برای همکاری نزدیکتر روسیه - غرب درخصوص سوریه وجود دارد

نماینده دائم روسیه در ناتو معتقد است مذاکرات وین حول محور سوریه زمینه‌هایی را برای همکاری نزدیکتر میان روسیه و ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در ناتو در مصاحبه‌ای گفت: نشست وین گام رو به جلوی بسیار بزرگی بود. فکر می‌کنم شرایط قابل مشاهده امروز راهی به سوی متحد شدن ما درخصوص سوریه است.

وی تاکید کرد: ناتو به هیچ شکلی در سوریه مشارکت نکرده است. تمامی کشورهای عضو ناتو به صورت انفرادی در ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا مشارکت دارند. نقش ناتو این است که تدابیر حفاظتی بیشتر را در برابر تهدیدهای موشکی سوریه برای ترکیه فراهم کند. علاوه بر این ائتلاف ناتو نیروهای مجری قانون را در تعدادی از کشورهای منطقه آموزش می‌دهد.

این دیپلمات گفت: روابط میان روسیه و ناتو یکی از مسائل مهم در نشست ناتو در ورشو خواهد بود که ژوئیه سال 2016 میلادی برگزار می‌شود.

گروشکو افزود: روابط با روسیه و موضع‌گیری ناتو در برابر این کشور نیز از دیگر مسائل مهم در این نشست خواهند بود. ناتو نمی‌خواهد خودش را در موقعیتی قرار دهد که منجر به یک جنگ سرد جدید شود.

وی ادامه داد: ائتلاف ناتو راه طولانی تا همگن شدن در پیش دارد. کاملا مشخص است کشورهایی وجود دارند که به این حقیقت رسیده‌اند که بدون مشارکت با روسیه، ایجاد یک سیستم امنیتی تمام و کمال که مناسب‌تر باشد، غیرممکن است.

انتهای پیام

کد N1014645

وبگردی