آفتاب

حملات "شدید" ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک یک روز پس از پیروزی عدالت و توسعه در انتخابات

حملات "شدید" ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک یک روز پس از پیروزی عدالت و توسعه در انتخابات

تنها یک روز پس از پیروزی حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات پارلمانی، جنگنده‌های ارتش این کشور حملات شدیدی را علیه مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این حملات از ساعت 9 شب گذشته به وقت عراق آغاز شد و روستاها و پایگاه های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در نوار مرزی بین اقلیم کردستان عراق و ترکیه در استان‌های اربیل، سلیمانیه و دهوک هدف قرار داد.

جنگنده‌های ترکیه دست کم 25 راکت را به روستاهای منطقه مرزی زیبار شلیک کردند و پایگاه‌های پ.ک.ک را در کوه‌های قندیل بمباران کردند.

این حملات منجر به ویران شدن تعدادی از منازل ساکنان محلی در این روستاها شد.

به گفته منابع ترکیه حملات مذکور شدیدترین حملاتی بوده که آنکارا علیه مواضع پ.ک.ک انجام داده است.

این حملات یک روز پس از آن صورت گرفته که حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه پیروز شد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه این پیروزی را پیامی برای پ.ک.ک دانست مبنی بر این مسئله که خشونت نمی‌تواند همزیستی مسالمت آمیزی با دموکراسی داشته باشد.

پ.ک.ک که از سال 1984 عملیات مسلحانه خود را برای خودمختاری و دریافت حقوق بیشتر برای کردها در ترکیه آغاز کرده است، در مارس 2013 با ترکیه آتش‌بس کرد اما در ژوئیه سال جاری میلادی آتش‌بس را لغو و حملات خود را علیه ارتش ترکیه افزایش داد.

انتهای پیام

کد N1014644

وبگردی