آفتاب

ابوترابی‌فرد: 13 آبان اوج تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه است/ شعار مرگ بر آمریکا درصحن مجلس

ابوترابی‌فرد: 13 آبان اوج تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه است/ شعار مرگ بر آمریکا درصحن مجلس

نایب رییس مجلس تاکید کرد: 13 آبان برای ملت ایران و آزادی خواهان جهان ماندگار و الهام‌بخش است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز مجلس در نطق پیش‌ از دستور خود در آستانه 13 آبان اظهار کرد: دراین روز جوانانی که فریاد مرگ بر آمریکا سردادند توانستند، لانه جاسوسی این کشور را تسخیرکنند.

وی با بیان اینکه 13 آبان برای ملت ایران و آزادی خواهان جهان ماندگار و الهام‌بخش است، گفت: این اتفاق، نقطه آغاز تقابل نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه و مدیریت آمریکا بود.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: ‌یکی از نقاط مهم این تقابل، جنگ 8 ساله و دفاع مقدس بودکه نظام سلطه به دست مزدوران خود در منطقه با تحمیل سلاح و دلار، جنگی سخت را بر ملت ایران تحمیل کرد تا راه این ملت مسدود کند اما جهانیان دیدند که این ملت چه ‌ سیلی سنگینی بر صورت سیاه استکبار نواخت و کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت و مقاوم بدل کرد.

نائب رئیس مجلس درادامه نطق خود بابیان اینکه پس از این پیروزی بزرگ ، نظام سلطه از همه ظرفیت‌های سیاسی ، رسانه‌ای،‌ اقتصادی و تهدیدهای نظامی بهره بردتا مسیر حرکت ملت ایران را با چالش روبرو کنند واما بازهم ملت بر همه این چالش ها فائق آمده و در این میدان به پیروزی رسیده به طوری که هر لحظه براقتداراین ملت درجهان اسلام افزوده شده است.

ابوترابی فر تاکید کرد: در این مسیر،ملت مقاوم ایران جبهه مقاومت اسلامی را گسترش داده و دامنه حضور تفکر انقلابی دنیای اسلام را به مشت گره شده بر سینه استکبار تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: جبهه دیگری که آمریکا و متحدین او در مقابل ملت ایران صف آرایی کرده‌اند حوزه دستیابی ملت ایران به دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت هسته‌ای بود. حدود 12 سال جبهه قدرتمند نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی استکبار در برابر ملت ما ایستاد و هدف نهایی خود را حذف کامل چرخه سوخت هسته‌ای از جمهوری اسلامی و توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرار داد و امروز دنیا شاهد است که پیروز این صحنه ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و نیروهای مدافع نظام هستند.

نائب رئیس مجلس با اشاره به فرارسیدن چهلم شهدای فاجعه منا گفت: از جامعه جهانی و قدرت های مدعی دفاع از حقوق بشر سوال می‌کنم آیا این فاجعه بزرگ که مصیبت جانکاهی برای ملت اسلام بود شایسته ایستادگی در کنار ملت های مظلوم و دفاع از حقوق مشروع آنان که نمونه بارز دفاع از حقوق بشر است نبود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: سکوت مجامع بین المللی در جنایت بزرگ منا نشان دهنده نگاه دو گانه و سیاسی آنان به حقوق بشر است امیدوارم که ملت اسلام و دولت های مسلمان راه را برای احقاق حقوق جان باختگان منا و مجازات کسانی که در خلق این حادثه تقصیر و قصور داشتند هموار کنند تا مرهمی بر دل مصیبت دیدگان باشد.

گفتنی است؛ در پایان نطق نائب رئیس مجلس، نمایندگان در صحن علنی شعار«مرگ بر آمریکا» و «هیهات من‌الذله» سر دادند.

27220

کد N1014639

وبگردی