آفتاب

کره جنوبی کتاب تاریخ جدیدی برای مدارس تالیف می‌کند

کره جنوبی کتاب تاریخ جدیدی برای مدارس تالیف می‌کند

دولت کره جنوبی امروز (سه شنبه) از انتشار و چاپ کتاب‌های درسی جدید برای تاریخ خبر داد که قرار است از سال 2017 در مدارس مورد استفاده قرار گیرد؛ اقدامی که برای "آموزش درست و از بین بردن تعصبات ایدئولوژیکی" ضروری خوانده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام به دنبال توقف استفاده از کتب تاریخی است که برای چندین هفته مطلب اصلی بحث در میان سیاست‌گذاران دولت کره جنوبی بود.

در همین حال هوانگ کیو-آهن، نخست وزیر کره جنوبی گفت، در بسیاری از کتاب‌های تاریخی که در مدارس راهنمایی و دبیرستانهای کره جنوبی تدریس می‌شود، با بی اهمیت جلوه دادن دستاوردهای کاپیتالیستی کره جنوبی سعی در باشکوه جلوه دادن کره شمالی دارند.

وی در یک نشست خبری گفت:‌ ما بیش از این نمی‌توانیم اجازه دهیم که از کتابهای تاریخی با محتوای نادرست در مدارس استفاده شود. ما در حال بررسی و تالیف کتابهای تاریخی جدید براساس اسناد و شواهد درست هستیم. به عنوان مثال، در برخی از کتابها به حمله 2010 کره شمالی به یک ناو نیروی دریایی کره جنوبی اشاره شده و در برخی از موارد حتی نامی از آن نیامده است. متاسفانه برخی از آموزگاران در کره جنوبی تمایلات چپی دارند و از کتابهای موجود حمایت می‌کنند.

هفته گذشته رییس جمهوری کره جنوبی از تالیف و انتشار کتاب‌های جدید تاریخی برای پیشبرد تحولات و دستاوردهای کشور حمایت کرد اما منتقدانش گفته‌اند که این اقدام به نوعی پس رفت دموکراسی در کشور است و تمایل دولت را برای منحرف کردن دیدگاه‌های مربوط به تاریخ نشان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1014613

وبگردی