آفتاب

رئیس ستاد ارتش آمریکا: دو کره ممکن است نهایتا متحد شوند

رئیس ستاد ارتش آمریکا: دو کره ممکن است نهایتا متحد شوند

رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت، اتحاد دو کره ممکن است از طریق صلح‌آمیز و یا در پی خشونت به وقوع بپیوندد، اما آنچه ایالات متحده ترجیح می‌دهد یک اتحاد تدریجی به روش‌های مسالمت‌آمیز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یو.پی.آی، مارک ای. میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه در سخنانی محتاطانه نسبت به احتمال اتحاد مجدد دو کره ابراز خوش‌بینی کرد. وی در نشستی دفاعی در واشنگتن ابراز عقیده کرد، کره شمالی و جنوبی زبان مشترکی دارند و همین امر احتمال اینکه دو کره نهایتا تحت نظر کره جنوبی متحد شوند، را بالا می‌برد.

این مقام ارتش آمریکا گفت که اتحاد دو کره ممکن است از طریق صلح‌آمیز و یا در پی خشونت به وقوع بپیوندد، اما آنچه ایالات متحده ترجیح می‌دهد یک اتحاد تدریجی به روش‌های مسالمت‌آمیز و از طریق دیپلماسی است.

وی با اشاره به حوادث ماه اکتبر در منطقه غیر نظامی شده مرز دو کره و انفجار مین گفت که رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنان دست به تحریکات مختلفی می‌زند. این تحریکات میان کره شمالی و جنوبی اگر چه کوچک هستند اما می‌تواند منجر به جنگ تمام عیاری بشود که نتایج غم‌انگیری را برای کره‌ای‌ها در دو طرف رقم بزند.

میلی معتقد است که دولت چین و یا ارتش آن قادر به کنترل تصمیمات در پیونگ‌یانگ نیستند اما چین هنوز می‌تواند روی این متحد دیرینه خود نفوذ داشته باشد.

چین یکی از شرکای اقتصادی مهم کره شمالی است اما نفوذ سیاسی آن بر روی انتخاب‌های دفاعی کره شمالی کاهش یافته و مقام‌های آمریکایی می‌گویند که عدم نفوذ پکن در پیونگ‌یانگ مایه نگرانی ایالات متحده است.

به گفته رئیس ستاد ارتش آمریکا علاوه بر تهدیدات و تحریکات کره‌شمالی، قدرت‌گیری چین نیز چالشهای جدیدی را برای آمریکا در آسیا ایجاد می‌کند. تنشها در نزدیکی جزایر مورد مناقشه اسپارتلی در دریای چین جنوبی افزایش یافته که در پی دریانوردی یک کشتی آمریکایی در نزدیکی آب‌های مورد ادعای چین بوده است.

انتهای پیام

کد N1014586

وبگردی