آفتاب

گزارش تکان‌دهنده از وضعیت کار روزنامه‌نگاران در پاکستان

گزارش تکان‌دهنده از وضعیت کار روزنامه‌نگاران در پاکستان

از سال 2001 تاکنون، 47 روزنامه نگار در پاکستان کشته شده‌اند.

از سال 2001 تاکنون، 47 روزنامه نگار در پاکستان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، بنیاد مطبوعاتی پاکستان گزارشی با عنوان "ایمنی کارکنان رسانه‌ها" درباره وضعیت و شرایط کاری حاکم بر روزنامه نگاران و دست‌اندرکاران رسانه ها در این کشور منتشر کرد که بر اساس این گزارش، از سال 2001، 47 روزنامه نگار کشته، 164 نفر زخمی، 88 نفر مورد حمله قرار گرفته و 40 نفر دستگیر شده‌اند.

از این میان 24 نفر به هنگام پوشش خبر در ماموریتهای خطرناک کشته شده‌اند.

در این میان تنها به دو پرونده از 384 پرونده درباره اعمال خشونت علیه اهالی رسانه‌ها رسیدگی شده و برای آن رای صادر شده است.

در مناطق درگیری و نا آرام میزان کشته شدگان بیشتر است که بالاترین رقم متعلق به بلوچستان پاکستان است که در این منطقه از سال 2001 تاکنون 19 روزنامه نگار کشته شده‌اند. البته در همین دوره در اسلام آباد پایتخت پاکستان سه روزنامه نگار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در واقع تهدیدها و شدت درگیری‌ها باعث شده است که روزنامه نگاران و خبرنگاران مناطق درگیری را ترک کنند، یا حرفه خود را کنار بگذارند و یا به خود سانسوری بپردازند.

هم چنین بیشترین میزان اعمال خشونت و حمله به روزنامه نگاران در میان ایالتهای مختلف پاکستان در ایالت سند اتفاق افتاده است که از سال 2001 تاکنون 91 مورد از اینگونه خشونتها در این ایالت مشاهده شده است.

در ادامه در این گزارش تاکید شده است که وجود آزادی مطبوعات برای ارتقای دموکراسی، شفافیت و اعتماد در پاکستان لازم و ضروری است.

انتهای پیام

کد N1014585

وبگردی