آفتاب
نماینده رئیس مجمع مجالس آسیایی:

کشورهای آسیایی با یکدیگر همکاری‌های اقتصادی داشته باشند

کشورهای آسیایی با یکدیگر همکاری‌های اقتصادی داشته باشند

نماینده رئیس مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه هزاره سوم متعلق به آسیاست گفت که کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی باید در زمینه های اقتصادی در سطح بین المللی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور چودری تنویرخان در کسوت رئیس نشست کمیته اجرایی امور فرهنگی- اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در روز دوم اولین نشست کمیته اجرایی و نشست کمیته دائمی امور اجرایی و امور فرهنگی مجمع با تاکید بر لزوم همکاری خوب کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی با یکدیگر گفت: همکاری، تسامح و هماهنگی یکی از مسائل مهمی است که می تواند ما را به اهداف خود برساند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه پایدار در مجالس آسیایی گفت: از آن جاکه هزاره سوم متعلق به آسیاست، باید در عصر ICT و فناوری اطلاعات عملکرد چشم‌گیری داشته باشیم و با یکدیگر در سطوح بین المللی در زمینه های اقتصادی همکاری کنیم.

نماینده مجلس پاکستان با بیان اینکه باید تمامی دستاوردهای این مجمع منجر به توسعه آسیا شود، گفت: قطعا در این راه ایجاد پارلمان آسیایی، ایجاد رادیوکنفرانس بین مجالس کشورها، تسهیل صدور روادید بین آنها و اعطای فرصت بیشتر به نمایندگان خانم در مجالس می تواند منجر به موفقیت بیشتر شود.

وی با اشاره به بررسی پیشنهادات برای تدوین قطعنامه نهایی این نشست، گفت: با توجه به طرح قطعنامه‌های بسیار خوبی در مجمع، باید اطمینان داشته باشیم که تصویب و عمل به موارد آن بسیار حائز اهمیت است.

رئیس نشست کمیته اجرایی امور فرهنگی - اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در پایان تاکید کرد که باید در جریان بررسی قطعنامه‌ها به دنبال منافع یکدیگر

باشیم.

انتهای پیام

کد N1014557

وبگردی