آفتاب

تا بسته شدن "پی ام دی" به اراک دست نمی زنیم

تا بسته شدن "پی ام دی" به اراک دست نمی زنیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: اجرای برجام به اندازه مذاکرات هسته ای اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: از 9 موردی که مقام معظم رهبری در نامه شان دولت را به مراعات آنها مکلف کردند، محور اولش قبل از شروع اجرای برجام و 8 مورد دیگر به زمان اجرای آن مربوط می شود.

عراقچی گفت: باید تا 23 مهر همکاری های ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره "پرونده پی ام دی "تکمیل می شد، که این مرحله از نقشه راه هم کامل شده است.

معاون وزیر امورخارجه این مرحله را بسیار مهم دانست و گفت: آژانس ختم همکاری با ایران را اعلام کرده ،بازدیدهایش را هم انجام داده و در حال تدوین گزارش نهایی به شورای حکام است.

عراقچی افزود: شورای حکام 24 آذر تشکیل جلسه می دهد و گروه 1+5 موظف اند قطعنامه ای را با هدف بستن "پی ام دی "به این شورا ارائه دهند و شورا آن را تصویب کند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: ما به آژانس اعلام کردیم کار در نطنز و فردو را ممکن است شروع کنیم اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر روی اراک و ذخایرکاری نمی کنیم تا "پرونده پی ام دی "بسته شود.

معاون وزیر امورخارجه همچنین با اشاره به نشست وین برای حل بحران سوریه، گفت: خواسته های اصولی ما که عدم تجزیه سوریه و تصمیم گیری مردم این کشور درباره سرنوشتشان بود، در سند نهایی و بیانیه آمده که می تواند مبنایی برای مذاکره پیچیده و طولانی درآینده باشد.
کد N1014508

وبگردی