آفتاب

بررسی روش‌های نوین تسریع ترمیم زخم

بررسی روش‌های نوین تسریع ترمیم زخم

یک عضو کلینیک زخم پای جهاد دانشگاهی با اشاره به بررسی روش‌های نوین تسریع ترمیم زخم به عنوان یکی از جدیدترین تحقیقات مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: انجام این طرح بر روی بیماران مبتلا به بیماری زخم پای دیابتی می‌تواند قدم بزرگی در جهت بهبود مشکلات افراد دیابتی باشد.

دکتر سیامک بشردوست تجلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری زخم پای دیابتی یکی از رایج‌ترین مشکلات افراد مبتلا به دیابت است، گفت: این زخم در برخی از موارد ممکن است به صورت کامل ترمیم نشود که این دیر جوش خوردن یا عدم ترمیم خطر عفونت را افزایش می‌دهد و ممکن است منجر به قطع پای بیمار شود.

وی افزود: مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران پژوهش‌هایی را در دست اجرا دارد که در آن محققان تلاش می‌کنند با بررسی روش‌های نوین در تسریع ترمیم به روند ترمیم زخم در این بیماران کمک کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مهم ترین فاکتور در این پژوهش کمک به تسریع بهبود زخم دیابتی با هدف کاهش عوارض ناشی از زخم به ویژه قطع عضو در بیماران مبتلا و بازگشت بیمار به زندگی طبیعی است، تصریح کرد: این پژوهش یکی از جدیدترین تحقیقات مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه بررسی روش‌های نوین تسریع ترمیم زخم است.

بشر دوست تجلی خاطرنشان کرد: در این پژوهش تاثیر استفاده از تکنولوژی نوین جریان‌های الکتریکی میکرو امپراژ بر روند ترمیم زخم در بیماران مبتلا به دیابت بررسی شده است. در مطالعات قبلی صورت گرفته مدالیتی‌هایی که دارای الکترودهای تحریک کننده بودند اغلب از شدت خروجی با امپراژ بالا و الکترودهای متصل استفاده می‌کردند اما در این طرح از جریان‌های با خروجی بسیار ضعیف و بدون اتصال فیزیکی استفاده می شود.

عضو هیات مدیره مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: این پژوهش بر روی بیماران دیابتی که دچار صدمه و زخم ناحیه پا هستند و زخم آنها به مدت حداقل 3 ماه بهبود نیافته طراحی شده است.

وی اضافه کرد: بیماران مورد بررسی در این طرح دچار تاخیر در ترمیم زخم هستند که این مسئله احتمال قطع عضو را در آنها افزایش می‌دهد. نتایج احتمالی این طرح می‌تواند موجب تسریع بهبود زخم، افزایش اکسیژن، افزایش جریان گردش خون شده و با تسریع فعالیت فاکتورهای ترمیم کننده و سلولی در ناحیه در نهایت موجب افزایش سرعت ترمیم زخم در این بیماران شود.

بشردوست در پایان یادآورشد: این پژوهش هنوز به پایان نرسیده است اما انجام آن می‌تواند قدم بزرگی در جهت بهبود مشکلات افراد دیابتی باشد.

انتهای پیام

کد N1014487

وبگردی