آفتاب

شبه‌نظامیان لیبی مقر دولت طرابلس را محاصره کردند

شبه‌نظامیان لیبی مقر دولت طرابلس را محاصره کردند

افراد مسلح وابسته به گروه شبه نظامی موسوم به فجر لیبی به مقر دولت "نجات ملی" این کشور در طرابلس حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در حالی که برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی در شهر طرابلس خبر دادند، برخی خبرها نیز حاکی از آن است که این نیروها تنها مقر دولت طرابلس را محاصره کرده‌اند و درگیری رخ نداده است.

دولت نجات ملی طرابلس که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود مورد حمایت گروه‌های شبه نظامی تندرو از جمله گروه فجر لیبی قرار دارد و بر طرابلس حکم می‌راند اما گاهی اوقات پاره‌ای اختلافات باعث تنش میان گروه‌های نظامی و دولت می‌شود.

طبق گزارش منابع مذکور، هیثم التاجوری، از فرمانده‌هان فجر لیبی به همراه نیروهای خود این مقر را محاصره کرده است. التاجوری ظاهرا با وزیر برنامه‌ریزی دولت نجات ملی به مشکل برخورده است.

در بیانیه گروه شبه نظامی مذکور آمده است: وزیر برنامه‌ریزی از تروریست‌ها و شبه نظامیان مسلح برای ترساندن معاونان و مدیرانی که با نظرات وی موافق نیستند، استفاده می‌کند، قوانین را زیرپا گذاشته و مرتکب خلاف می‌شود و به همین دلیل تحت نظر است.

در بیانیه مذکور وزیر برنامه‌ریزی متهم شده که طبق دستورات نخست‌وزیر دولت نجات به اجرای اختیارات مالی پایبند نیست، همچنین وی به فساد، هدر دادن اموال عمومی و دستبرد به میلیون‌ها دینار از تخصیصات مالی متهم شده است.

انتهای پیام

کد N1014433

وبگردی