آفتاب

شماره جدید هفته‌نامه تایم/خستگی‌ناپذیری هیلاری کلینتون!

شماره جدید هفته‌نامه تایم/خستگی‌ناپذیری هیلاری کلینتون!

هفته نامه آمریکایی تایم در حوزه بین الملل این شماره از گسترش حضور آمریکا در اقیانوس آرام تا راهبردهای آمریکا و روسیه در سوریه مطالبی را به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تایم یک هفته‌نامهٔ آمریکایی است. «ریچارد استنگل» سردبیری این مجله را که از سال ۱۹۲۳ میلادی توسط «بریتون هادن» بنیانگذاری شد را بر عهده دارد. این نشریه آمریکایی، در شهر نیویورک به چاپ می‌رسد.

ویرایش اروپایی این مجله در لندن انجام شده و به پوشش رخدادهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین نیز می پردازد. ویرایش دیگری از این مجله در کشورهای جنوب اقیانوس آرام بوده و لذا رویدادهای مرتبط با استرالیا، زلاندنو و جزایر اقیانوس آرام را مورد بحث، پوشش و بررسی قرار می دهد.

از موضوعاتی که این شماره به آن پرداخته است، فعالیت های انتخاباتی «هیلاری کلینتون» است که به نوشته هفته نامه تایم بی وقفه در حال ادامه نیز می باشد. در این مطلب، به گستردگی کمپین انتخاباتی وی از ابعاد مختلفی پرداخته شده است.

در حوزه مسائل بین الملل، مطلبی با عنوان «همه چشم ها به اقیانوس آرام دوخته شده است» در این شماره درج شده و در آن درباره گسترش نفوذ آمریکا در این منطقه مطالبی درج شده است. یکی از اهداف امریکا برای حضور پر رنگ در این منطقه رقابت های همیشگی آن با چین بوده است.

بحران آوارگان در اروپا به ویژه در اسلونی نیز مورد توجه این نشریه قرار گرفته و نویسنده مطلب مذکور بی اشاره به حمایت های آشکار و نهان اروپا و آمریکا از شکل گیری تا توسعه گروه تروریستی داعش در سوریه و تسری آن به عراق، تنها به مشکلات هجوم آوارگان برای اروپا پرداخته است؛ حال آنکه قطع پشتیبانی حامیان داعش موجب تضعیف تروریست ها شده و بحران آوارگان را نیز از بین خواهد بود.

تقابل آمریکا با روسیه در اتخاذ راهبردهای نوین به ویژه در سوریه از دید این نشریه آمریکایی مغفول نمانده است تا جاییکه این موضوع مورد تحلیل قرار گرفته است. البته تحلیل مذکور بیشتر معطوف به سیاست های محدودکننده آمریکا در برابر کشورها بوده و لازم است خوانندگان حین مطالعه آن، از این موضوع آگاه باشند که ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا در حدود یک سال به اصطلاح مبارزه با داعش نه تنها نتوانست کاری از پیش ببرد، بلکه چون هدف مبارزه ای نداشت، داعش تا پیش از کمک های مستشاری ایران و حملات هوایی روسیه به تروریست ها در سوریه موفق شد جنایت های خود در سوریه و عراق را گسترش نیز بدهد.

کد N1014424

وبگردی