آفتاب

هشدار کمیته پارلمانی انگلیس به کامرون درباره حملات هوایی در سوریه

هشدار کمیته پارلمانی انگلیس به کامرون درباره حملات هوایی در سوریه

کمیته‌ای بانفوذ از قانونگذاران انگلیسی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، انگلیس تا زمانی که یک استراتژی واضح برای شکست داعش و برقراری صلح در سوریه بدست نیامده، نباید به حملات هوایی در سوریه بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهد نقش کنونی لندن در حملات هوایی تحت امر آمریکا در عراق را به شرطی که بتواند حمایت طیف‌های گسترده سیاسی در رای‌گیری مجلس عوام را بدست آورد، به سمت سوریه گسترش دهد.

با این حال کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در گزارشی جدید اعلام کرد، تمرکز کامرون برای پیوستن به حملات هوایی "متناقض" و یک "دیوانگی" است.

کریسپین بلانت، از قانونگذاران ارشد حزب محافظه‌کار کامرون و رئیس کمیته مذکور گفت: «ما نگران هستیم چرا که تمرکز دولت برای گسترش حملات هوایی به سوریه در شرایطی است که هیچ اطمینانی از قاطعیت عملکرد نظامی وجود ندارد و همچنین هیچگونه طرح بلند مدت و منسجمی برای شکست داعش و پایان جنگ داخلی در دست نیست.»

وی افزود: «در حال حاضر درگیری‌های نظامی نامنظم و گوناگونی به صورت نگران‌کننده‌ای از سوی طیفی از بازیگران بین‌المللی در عراق و سوریه انجام می‌شود. این نیروها به شدت نیاز به هماهنگی در یک استراتژی منسجم دارند و این جایی است که تلاش‌های ما باید متمرکز شود.»

بلانت با اشاره به مذاکرات اخیر 17 کشور در وین تاکید کرد که دولت انگلیس باید از دیپلماسی بین‌المللی برای خاتمه این درگیری حمایت کند؛ درگیری‌هایی که جان بیش از 250 هزار تن را گرفته است. کامرون می‌گوید که اگر "اجماعی واقعی" در پس این طرح باشد، وی خواستار رای‌گیری در مجلس عوام می‌شود.

چندین روزنامه روز دوشنبه گزارش دادند که دیوید کامرون طرح خود را برای انجام رای‌گیری در مجلس عوام کنسل کرده است. این گمانه‌زنی در پی ورود روسیه به جنگ سوریه و بمباران مواضع شورشیان مخالف بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مطرح شد. کامرون تاکید دارد که طرحش هم‌اکنون از حمایت تعداد نماینده کافی برای تصویب برخوردار است.

انتهای پیام

کد N1014374

وبگردی