آفتاب
یک فعال سیاسی :

یک نماینده خوب باید توانایی، ظرفیت و قدرت کار جمعی را داشته باشد

یک نماینده خوب باید توانایی، ظرفیت و قدرت کار جمعی را داشته باشد

یک فعال سیاسی گفت: یک نماینده خوب باید توانایی و ظرفیت و قدرت کار جمعی و ارائه فکر و نظر و اندیشه خود را در جمع نمایندگان داشته باشد.

یک فعال سیاسی گفت: یک نماینده خوب باید توانایی و ظرفیت و قدرت کار جمعی و ارائه فکر و نظر و اندیشه خود را در جمع نمایندگان داشته باشد.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس باید توانایی کارشناسی و قدرت درک مسائل کلان کشور را داشته باشد، اظهار کرد: یک نماینده خوب باید نسبت به قانون اساسی و فضای بین‌المللی شناخت کافی داشته باشد تا بتواند در جایگاه تصمیم‌گیری و ریل‌گذاری برای توسعه و پیشرفت و تحقق آرمان‌های ملی و استیفای حقوق ملت ایفای نقش کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یک نماینده باید از عهده تحلیل و بررسی و تصمیم‌گیری در مورد مسائل کشور برآید، افزود: مطابق فرمایش امام (ره) نماینده مجلس باید عصاره فضایل ملت باشد.

میرلوحی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مجلس را راس امور می‌دانست تصریح کرد: مجلس مرکز قدرت سیاسی و قدرت توزیع شده در کشور است، پس نماینده خوب باید توانایی وضع قوانین کشور و نظارت بر اجرای آن‌ها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک نماینده مجلس علاوه بر دارابودن سلامت و صلاحیت‌های لازم باید مورد اعتماد مردم باشد، گفت: نمایندگان مجلس باید مظهر و نماد آرزوها، خواسته‌ها و مطالبات و نیازهای مردم باشند.

میرلوحی با اشاره به اینکه متاسفانه در دوره اخیر شاهد تک‌صدایی در مجلس بودیم و جریان‌های سیاسی کنار گذاشته شدند، اظهار کرد: متاسفانه مجلس نتوانست آن طور که باید از عهده وظایف و تکالیف خود برآید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نماینده خوب باید با توجه به اقتضائات کشور، فضای بین الملل، گفت‌وگو، مذاکره و تعامل با دنیا را تجزیه و تحلیل کند و در دوره پسا تحریم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود کشور، تصمیماتی در شان و جایگاه مجلس اتخاذ کند.

میرلوحی گفت: مجلس خوب باید به گونه‌ای عمل کند که دولت و قوه قضاییه و مراکز مهم کشور، احساس کنند مجلس شایستگی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد و تصمیماتش مورد احترام و اتفاق نظر مردم است.

انتهای پیام

کد N1014370

وبگردی