آفتاب

رکورد ورود مهاجران به اروپا از راه دریا شکسته شد

رکورد ورود مهاجران به اروپا از راه دریا شکسته شد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها در ماه اکتبر بیش از ۲۱۸ هزار پناهجو از راه دریا وارد اروپا شده‌اند و این میزان برابر با کل مهاجرانی است که سال ۲۰۱۴ خود را به این قاره رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده که ۲۱۰ هزار و ۲۶۵ پناهجو در ماه اکتبر به یونان، و ۸ هزار و ۱۲۹ نفر دیگر به ایتالیا رسیده‌اند.

اغلب این پناهجویان از سوریه هستند و دست‌کم ۷۰ نفر از آنها هفته قبل در راه رسیدن به جزایر یونان غرق شدند. روز دوشنبه اجساد چهار تن از آنها در دریای اژه از آب گرفته شد. همچنین روز یکشنبه اجساد ۱۰ پناهجو در آب‌های نزدیک جزیره ساموس پیدا شد که شش تن از آنها کودک بودند.

به گزارش بی.بی.سی، سازمان ملل اعلام کرده که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۳۴۴۰ پناهجو هنگام عبور از دریای مدیترانه ناپدید یا غرق شده اند. در همین مدت، ۷۴۴ هزار و ۱۷۵ پناهجو توانسته اند خود را به سواحل اروپا برسانند.

اغلب این مهاجران با پرداخت مبالغی هنگفت به قاچاقچیان و سوار بر قایق‌هایی ناامن تلاش می‌کنند وارد اروپا شوند و از کشورهای بالکان به آلمان برسند. سرد شدن هوا و نا آرام بودن دریا تاکنون بر شمار پناهجویانی که عمدتا از ترکیه عازم اروپا می‌شوند تاثیری نگذاشته است.

آلمان انتظار حداقل ۸۰۰ هزار پناهجو در سال جاری را دارد اما براساس بعضی برآوردها شاید شمار آنها به ۱.۵ میلیون تن هم برسد.

به گزارش یورو نیوز، مسیر پناهجویان برای رسیدن به اروپا از راه پرخطر دریای مدیترانه می‌گذرد. آن‌ها ابتدا با کشتی خود را به یونان یا ایتالیا می‌رسانند و سپس از راه زمینی به سایر کشورهای اروپایی می روند.

انتهای پیام

کد N1014231

وبگردی