آفتاب
ریابکوف:

ادعای انتقال سلاح از طریق ایران به سوریه کذب است

ادعای انتقال سلاح از طریق ایران به سوریه کذب است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش هر گونه ادعایی مبنی بر انتقال سلاح های روسی از طریق خاک ایران به سوریه را تکذیب و دروغ پراکنی در این زمینه را محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در بیانیه از تریبون این وزارتخانه به خبرگزاری های روس گفت که این کشور هرگونه اقدامی علیه سیاست خارجی روسیه را محکوم می کند.

بنا به ادعای رسانه های غربی از جمله فاکس نیوز روسیه تسلیحات خود را از طریق ایران به سوریه منتقل می کند. فاکس نیوز مدعی شده بود این اقدام ایران نقض قوانین شورای امنیت محسوب می شود.

ریابکوف با رد این ادعا گفت که کشورش ضمن تکذیب هر گونه ادعایی مبنی بر انتقال سلاح های روسی از طریق خاک ایران، هر ادعایی در این زمینه را نیز محکوم می کند.

به گفته ریابکوف هر گونه انتقال تسلیحات نظامی روسیه تحت قوانین بین المللی صورت می گیرد و نیاز به این پنهان کاری ها وجود ندارد.

وی به خبرهای منتشر شده از طریق فاکس نیوز و رسانه های وابسته به احزاب محافظه کار آمریکایی اشاره و همه این ادعاها را دروغ پراکنی غربی ها عنوان کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما تلاش برای ارائه تصویر غلط از سیاست خود را در سوریه و روابط با ایران، محکوم می کنیم.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این خبر گفته بود که نمی تواند با قطعیت آن را تایید کند. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در صورت اثبات این اخبار موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

 

کد N1014202

وبگردی