آفتاب
فرانس ۲۴:

اروپا برای حل بحران مهاجران روی ترکیه حساب باز کرده است

اروپا برای حل بحران مهاجران روی ترکیه حساب باز کرده است

یک شبکه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد اروپا بعد از برگزاری انتخابات پارلمان در ترکیه و پیروزی حزب اردوغان، برای کمک های دولت ترکیه در حل بحران مهاجران حساب باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیویونی فرانس ۲۴ در گزارشی به پیروزی حزب اردوغان در انتخابات پارلمان پرداخت و اعلام کرد ترکیه باید آنقدر قوی باشد که اروپا بتواند به این کشور در حل مشکلاتش تکیه کند.

تحلیلگر این شبکه در یادداشت خود می نویسد بحران مهاجران در اروپا در نهایت به کمک و همکاری مستقیم ترکیه بستگی دارد و پیروزی حزب عدالت و توسعه با اکثریت آرا این دلگرمی را به اروپا داده است که با ترکیه قوی روبرو خواهد بود.

در گزارش شبکه فرانسوی آمده است که سازمان همکاری اروپا در اولین واکنش پس از برگزاری این انتخابات، با اشاره به این که در انتظار نتیجه بررسی های سازمان همکاری اروپا در خصوص انتخابات پارلمانی در ترکیه است، به همکاری با دولت جدید اردوغان ابراز امیدواری کرد.  

با این حال به عقیده اروپایی ها اردوغان از روش های مختلف سیاسی مثل اعلام جنگ به پ ک ک برای جلب رای مردم و احزاب مخالف استفاده کرده است. به اعتقاد آنها اردوغان می خواهد با پیروزی در این انتخابات دوران حکومت خود را طولانی تر کند.

در همین حال سخنگوی دولت آلمان روند برگزاری انتخابات در ترکیه را صلح آمیز دانست و گفت انتخابات در ترکیه نشان داد این کشور می تواند در حل بحران مهاجران به اتحادیه اروپا کمک کند.

از آنجا که بیش از دو میلیون و دویست هزار آواره سوری در خاک ترکیه حضور دارند، آلمان ها می خواهند ترک ها این افراد را در ازای لغو صدور روادید برای اتباع ترکیه که قصد سفر به اروپا دارند، در همان کشور نگاه دارد.

طبق این گزارش اروپا برای حل بحران مهاجران و گفت و گو در خصوص مسئله سوریه به یک اردوغان نیرومند نیاز دارد و از این رو تلاش می کند که روابط خود را با این کشور که در منطقه نقش مهمی ایفا می کند، تقویت کند.

کد N1014131

وبگردی