آفتاب

رئیس جمهور فرانسه با همتای چینی خود دیدار کرد

رئیس جمهور فرانسه با همتای چینی خود دیدار کرد

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره همکاری های دو کشور به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از شین هوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در دیدار امروز با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود بر لزوم همکاری های بین المللی در خصوص مسائل آب و هوایی تأکید کرد.

دو رئیس جمهور در جریان یک بیانیه مشترک خواستار نظام شفافی در ایجاد اعتماد و اطمینان در معاهده پاریس و نیز تلاش در راستای بازبینی اقدامات حمایتی در این مسیر شدند.

شی در این دیدار خطاب به اولاند گفت: چین خود را به تضمین موفقیت کنفرانس آب و هوا متعهد می داند.

در همین خصوص، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه امروز صبح در رأس هیأتی ۴۰ نفره متشکل از رؤسای شرکت های تجاری و تنی چند از وزرای کابینه دولت، سفر دو روزه خود به کشور چین را از شهر «چانگ کینگ» در جنوب غرب این کشور آغاز کرد.

وی جلب حمایت چین را برای حصول توافقی که انتظار می رود از دستاوردهای کنفرانس آینده پاریس با موضوع «تغییرات اقلیمی» باشد، ضروری توصیف کرده بود.

گفته می شود که اولاند با هدف قانع کردن پکن برای ایفای نقش بیشتر در مقوله مبارزه با گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای به این سفر آمده است.

قابل توجه است سفر اولاند که به فاصله یک هفته پس از سفر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به چین صورت می گیرد، جنبه های تجاری نیز خواهد داشت به ویژه آنکه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان هم اخیرا برای گسترش روابط اقتصادی با پکن پیش قدم شده و دو هفته پیش لندن را به میزبانی جینپینگ واداشت.

با این حساب شاید بتوان گفت که تلاش های این سه کشور اروپایی با هدف توسعه روابط اقتصادی با پکن و تبدیل شدن به هاب تجاری چین انجام می شود.  

اولاند در ادامه برای سفری یک روزه عازم کره جنوبی خواهد بود.

کد N1014078

وبگردی