آفتاب

وزیر دفاع روسیه پرده از دروغ پردازی رسانه های غربی برداشت

وزیر دفاع روسیه پرده از دروغ پردازی رسانه های غربی برداشت

وزیر دفاع روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که ۵ بیمارستان از ۶ بیمارستانی که رسانه های غربی هدف قرار گرفتن آن ها را توسط جنگنده های روسیه در سوریه ادعا کرده بودند، وجود خارجی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنک، وزیر دفاع روسیه امروز گفت که از ۶ بیمارستانی که رسانه های غربی ادعا کرده بودند در حمله هوایی جنگنده های روسیه مورد اصابت موشک قرار گرفته است، ۵ بیمارستان دارای ماهیت خارجی نیست. 

وی در این باره گفت: هفته گذشته چند رسانه مهم غربی به نقل از انجمن پزشکی آمریکایی سوری که در آمریکا مستقر می باشد، روسیه را متهم کردند که در جریان حمله هوایی به مواضع گروه های تروریستی در سوریه ۵ بیمارستان را مورد هدف قرار داده اند.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: ما بلافاصله این موضوع را مورد تحقیق و تفحص دقیق قرار داده و معلوم شد که ۵ بیمارستان ذکر شده ماهیت وجودی نداشته و لذا کادر پزشکی آسیب دیده در آن ها تنها یک ادعای واهی بوده است.

هفته گذشته و به دنبال ادعای برخی رسانه های غربی درباره هدف قرار گرفتن ۶ بیمارستان در سوریه توسط نیروی هوایی روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور دستوری وزارت دفاع را به تحقیق و بررسی در این باره فرا خواند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.

کد N1014015

وبگردی