آفتاب

شهروندان تویسرکان: آب آشامیدنی مان پر از گِل است/ مسئولان آبفا: شایعه است، مخازن را شسته ایم

شهروندان تویسرکان: آب آشامیدنی مان پر از گِل است/ مسئولان آبفا: شایعه است، مخازن را شسته ایم

برخی از شهروندان شهر تویسرکان واقع در استان همدان در تماس تلفنی با سرویس مشکلات مردم از گل آلود بودن آب آشامیدنی خود خبر دادند. مسئولان آب و فاضلاب این موضوع را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از شهروندان شهر تویسرکان واقع در غرب کشور از گل‌آلود شدن آب آشامیدنی خود پس از بارندگی های اخیر خبر دادند.

 


یکی از این شهروندان با راهنمایی خبرنگار ما، تصاویری از وضعیت نابسامان آب تویسرکان در نیم روز گذشته تهیه کرد و بلافاصله در اختیار سرویس مشکلات مردم گذاشت. با این حال در تماسهای تلفنی که با مسئولان آب و فاضلاب تویسرکان و استان همدان داشتیم، این مسئولان، موضوع را رد می کنند.

 


حمیدیان، مدیر امور آب و فاضلاب تویسرکان در پاسخ به سئوال ما درباره دلایل گل‌آلودن شدن آب حوزه تحت مدیریت خود گفت: چنین چیزی وجود ندارد و شایعه است.

ولی حمید رضا نیک داد، معاون نظارت بر امور بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در گفتگویی که می خوانید اعلام کرده این مسئله در روزهای گذشته اتفاق افتاده و در حال حاضر این مشکل وجود ندارد.

برخی شهروندان تویسرکان از بالا بودن آلودگی آب شرب این شهر گلایه دارند. دلیل این مشکل چیست؟
ما به طور عام در استان همدان چنین مشکلی نداریم. این مشکل در مقطعی خاص شهر تویسرکان بود. آب شرب تویسرکان از دو منبع آبی تامین می شود. یکی از این منابع چاه ها هستند که آبشان پمپاژ می شوند و داخل شهر استفاده می شوند. یکی هم تصفیه خانه ای است که از سد سرآبی تویسرکان بهره می گیرد. بارندگی هایی که در چند روز گذشته افتاد، باعث شد در مقاطی کدورت آب بالا برود. پس از این اتفاق، بلافاصله سد سرابی را از مدار خارج کردیم و هم اکنون آب این تصفیه خانه در فاز بهره برداری نیست و داخل شبکه نمی شود. برخی از چاه ها نیز به دلیل سیلابی شدن، داخل چاه ها وارد شده بود و گل وارد چاه ها شد. البته همکاران ما تمام مسیر آب را شسته اند و مشکل به طور کلی تمام شده است.


تصاویری که دیروز از تویسرکان دریافت کردیم نشان می دهد کدورت آب هنوز بالاست؟
تقریبا تا ساعت ۲ نصفه شب دو شب پیش، همکاران ما شروع به شستن و ضدعفونی کل شبکه های انتقال و توزیع و مخازن کردند و پس از آن، آب وارد مدار شد. این اتفاق درست بامداد آن روزی افتاد که آب سیلابی داخل شبکه شده بود. در حال حاضر نیز کدورت به دقت توسط همکاران ما اندازه گیری می شود و شرایط مطلوبی برقرار است.


شهروندان می گویند وقتی با گل‌آلود بودن آب مواجه می شوند و به اداره آب تلفن می زنند، به آنها گفته می شود آب را باز بگذارید تا زلال شود. دلیل این موضوع چیست؟
وقتی جریان سیلابی داخل شبکه آب وارد شده و پس از آن ما کل خط انتقال، شبکه توزیع و خازن را شستشو داده ایم ممکن است در مسیر داخل شبکه آب شهروندان نیز این سیلاب وارد شده باشد. شاید از این نظر گفته اند که حالا آب را باز بگذارید تا مقداری بگذرد و زلال شود. شاید منظورشان این بود جریان آب تخلیه شود تا آب جدیدی که می آید با این آب کدر مخلوط نشود.

 

۴۵۲۳۱

 

کد N1013936

وبگردی