آفتاب

جلالی: برخی هنوز دروغ گفتن را به آسانی گذشته می دانند

جلالی: برخی هنوز دروغ گفتن را به آسانی گذشته می دانند

رییس مرکزپژوهش های مجلس با بیان اینکه جامعه با هیجان به جایی نمی رسد، گفت: برخی تصور می کنند چون زمانی دروغ گفتن در جامعه خیلی راحت بود، هنوز هم آسان است، اما این کار راحتی نیست که برخی، افراد و اسامی را جعل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم آغاز اجرای طرح کارت سلامت در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 11 آبان ماه) با سخنرانی کاظم جلالی رییس این مرکز برگزار شد.

کاظم جلالی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در مرکز پژوهش‌ها مجلس، یادآور شد: بخش‌های مختلف این مرکز کارهای خوب و فاخری انجام می‌دهند و امید است تا با افزایش تلاش‌ها این گزارش‌های کارشناسی تقویت شوند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا در سخت‌ترین شرایط هم کارهایی که برای رفع مشکل مردم نیاز است، انجام گیرد.

وی با بیان شرایط کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، مشکلی که بیان آن چندان نیاز به آمار و ارقام ندارد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، در ادامه با اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس و فرارسیدن دوران پسا تحریم، گفت: یکی از مشکلات این دوران این است که همه منتظر هستند تا ببینند قرار است چه اتفاقی در اقتصاد رخ دهد و انتظارات زیادی ایجاد شده است.

جلالی با اشاره به آمار و ارقام اقتصاد کشور، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس رشد اقتصادی مناسبی به چشم نمی‌خورد اما پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای صحیح برجام، شاهد رشد اقتصادی 5.5 درصدی باشیم.

وی با اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس، گفت: برخی به خلاف اینگونه عنوان کردند که برای تصویب این طرح در مجلس، 20 دقیقه بیشتر کار صورت نگرفت در حالیکه روزها و ساعت‌های بسیاری در کمیسیون‌های مجلس و در کمیسیون‌ ویژه برجام بر سر این طرح کار کارشناسی انجام گرفت و نمایندگان محترم نیز پیشنهادات خود را در زمان بررسی آن بارها بیان کرده بودند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند چون زمانی دروغ گفتن در جامعه خیلی راحت بود، هنوز هم آسان است، اما این کار راحتی نیست که برخی، افراد و اسامی را جعل کنند.

وی ادامه داد: آنچه در خصوص برجام در مجلس تصمیم گرفته شد، تصمیمی عقلایی بود و از تمام نهادهای نظام درباره آن اخذ مشورت شد و همانگونه که دیدیم رهبر معظم انقلاب نیز در نامه خویش خطاب به رییس جمهور از اقدامات مجلس تمجید نموده و در بندهای مختلف به مواد مختلف طرح مصوب مجلس را مورد تاکید قرار دادند.

جلالی با بیان اینکه برخی نگران هستند تا آرمان‌های امام و رهبری از بین نرود، افزود: دل‌نگرانی در راستای آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، قابل قبول و شایسته است به خصوص اگر در آن جنگ و دعوای قدرت نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اداره جامعه باید با برنامه‌ریزی براساس عقلانیت باشد، خاطرنشان کرد: جامعه با هیجان به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه باید با عقلانیت و تدبیر در امور عمل کنیم، افزود: برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار همه باید از آنها تمکین کنند.

وی جمهوری اسلامی ایران را ره‌آورد خون هزاران شهید دانست و گفت: برای این نظام زحمات بسیاری کشیده و خون‌ شهدای بسیاری بر زمین ریخته شده است پس نباید اجازه دهیم تا عده‌ای با بی‌عقلی و بوالهوسی وجهه آن را خراب کنند در حالیکه باید در کمال امانتداری در حفظ این انقلاب تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید جامعه را خوب اداره کنیم، گفت: مردم باید احساس کنند که در سطوح اداره جامعه عقلانیت و حکمت وجود دارد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با ذکر خاطره‌ای تصریح کرد: حضرت آیت الله مهدوی کنی همواره می‌گفت همیشه تلاش کنید تا «فرمانده‌پرور باشید و نه فرمان‌بر پرور».

جلالی کارمندان مرکز پژوهش‌های مجلس را از سربازان و پاسداران دلسوز نظام دانست و تصریح کرد: نگاه‌ها در این مرکز و در تهیه گزارش‌های کارشناسی و پژوهشی نباید سیاسی، جناحی و خط کشی شده باشد که البته این نگاه باید در جامعه نیز تقویت شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید تلاش کند تا نیازهای کارشناسی مورد نیاز مجلس دهم را از هم‌اکنون پیش‌بینی و تهیه نماید.

انتهای پیام

کد N1013811

وبگردی