آفتاب
در دیدار شاه صفی و همتای چینی‌اش اعلام شد

روابط بین نیروی هوایی ایران و چین به آرامی توسعه پیدا کرده است

روابط بین نیروی هوایی ایران و چین به آرامی توسعه پیدا کرده است

فرمانده نیروی هوایی ارتش چین افزایش همکاری با نیروی هوایی ایران را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ما شیائو تیان، فرمانده نیروی هوایی چین روز دوشنبه در دیدار با حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران اعلام کرد:‌ روابط بین نیروی هوایی دو کشور به آرامی توسعه پیدا کرده است.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع چین منتشر شد، فرمانده نیروی هوایی چین ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بتواند به سطح بالاتری افزایش یابد.

در سال گذشته و نیز در ماه گذشته یک مقام ارشد نیروی دریایی چین از تهران دیدار کرد و برای اولین‌بار دو ناو چینی برای شرکت در تمرین نظامی دریایی در خلیج فارس در بندرعباس پهلو گرفتند و فرمانده نیروی دریایی ایران از زیردریایی و ناو چینی بازدید کرد.

چین و ایران دارای روابط دیپلماتیک نزدیک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و انرژی هستند و چین در دستیابی ایران و غرب به توافق هسته‌ای در مورد برنامه هسته‌ای بحث برانگیز ایران تلاش‌های زیادی کرده است.

طبق توافق هسته‌ای چندجانبه که در ماه ژوییه به دست آمد تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در ازای موافقت ایران در کنار گذاشتن طولانی مدت برنامه هسته‌ای‌اش لغو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درصدد یک هیات عالی‌رتبه نظامی به دعوت ما شیائو تیان، فرمانده نیروی هوایی چین در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو جانبه روز یک‌شنبه به چین سفر کرد.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان در سفر خود قرار است از شرکت‌های مختلف چینی در زمینه هوا فضا و الکترونیک هوایی و نیز مرکز کنترل و دفاع هوایی در شهر پکن دیدار کند.

انتهای پیام

کد N1013765

وبگردی