آفتاب
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال انسجام اصلاح طلبان است

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال انسجام اصلاح طلبان است

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال همگرایی و انسجام میان نیروهای اصلاح طلب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، علی‌محمد غریبانی در جلسه‌ای اصلاح طلبان استان اردبیل را به انسجام و اتحاد بیش از پیش دعوت کرد وگفت: اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو کار بزرگی در پیش دارند و کارهای بزرگ جز با انسجام اتحاد پیروز نمی شود.

دبیر کل انجمن مهندسان ایران تصریح کرد: باید از موازی کاری و نظرات شخصی و سلیقه ای عمل کردن دوری کنیم و به صورت متحد و واحد وارد عرصه سیاسی شویم.

وی اضافه کرد: ما باید چگونگی روش‌های یکپارچه‌سازی جریان انتخابات را طراحی کنیم تا جریان اصلاحات بتواند در سرنوشت انتخابات تاثیر گذاشته و ترکیب مجلس را متحول کند.

وی تصریح کرد: در گذشته نمایندگان منتخب احزاب و مردم که راهی مجلس شورای اسلامی می شدند در مقابل مردم و احزاب پاسخگو نبودند ولی این دوره تفاوتی با دوره های گذشته خواهد داشت طوری که هرکسی از طریق احزاب و از لیست آنها به مجلس برود باید پاسخگوی همه رفتارهای خود باشد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی اعتبار خاصی برای گروه های سیاسی و احزاب قائل شده و به آنان اختیاراتی را هم در ارتباط با فعالیت‌های انتخاباتی وهم معرفی نامزدها داده است، یادآور شد: احزاب باید از فرصت های پیش آمده برای گسترش مردم سالاری در کشور به نحو احسن استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه شورای هماهنگی در تهران اضافه کرد: با توجه به جلسات مکرری که در تهران برگزار شده قرار بر این شده که استان‌ها کار خود را با آیین‌نامه‌هایی که در اختیار دارند دنبال کنند و کمیته‌های ذیربط آنها نیز فعال شود تا هرچه زود‌تر وارد جزئیات انتخابات شوند.

وی با بیان اینکه جریان‌هایی در جهت کند کردن کار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یا اختلاف‌افکنی بین اصلاح‌طلبان در حرکت هستند، یادآور شد: اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد ریاست آقای عارف بر این شورا اجماع صددرصدی داریم و تاکنون صحبتی در مورد ریاست فرد دیگری در این شورا مطرح نشده است و بنده شخصاً با آقای عارف دیدار کرده و از نظرات ایشان استقبال می‌کنم و برای آنها احترام قائل هستم.

غریبانی‌ افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال جاری در سطح استان‌ها با اختیارات وسیعی روبه رو هستند ولی باید در تحت و تعریف خاصی وارد شوند و کاندیداها حتما باید ارزیابی شده و از فرمول اصلاح طلبی خارج نشوند.

غریبانی با اشاره به جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تهران گفت: در اولین جلسه این شورا همه اعضا از ۲۱ نفر عضو شورای هماهنگی، ۱۱ نفر عضو کمیته راهبردی و ۵ دبیرکل خارج از شورای هماهنگی حضور داشتند و این جلسه در دفتر انجمن اسلامی معلمان تشکیل شد. استقبال همه اعضا از این جلسه نشان از اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشت و نشان داد همه اعضاء نسبت به وحدت انسجام و حضور فعال در انتخابات علاقمندی و جدیت خاصی دارند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه در جلسه اول شورا٬ هیات ۳ نفره‌ای مرکب از بنده، حجت‌الاسلام موسوی لاری و آقای عارف، هیات رئیسه موقت شورا را تشکیل دادیم٬ گفت: این هیات ۳ نفره مسئول تدوین و تهیه آیین‌نامه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شدند که امیدواریم در اسرع وقت این آیین‌نامه آماده شود.

انتهای پیام

کد N1013724

وبگردی