آفتاب
در نشست خبری تشکل‌های بسیج دانشجویی مطرح شد؛

رویکرد آمریکا تغییر نکرده است/شروع عرصه جدیدی از نبرد

رویکرد آمریکا تغییر نکرده است/شروع عرصه جدیدی از نبرد

مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران نسبت به نفوذ آمریکا پس از برجام هشدار داده و تاکید کردند: رویکرد آمریکا تغییر نکرده و این رویکرد وابسته به ماهیت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسئولین بسیج دانشجویی چند دانشگاه بزرگ تهران با موضوع راهپیمایی دانشجویان فصلی نو از مبارزه صبح امروز در لانه جاسوسی سابق برگزار شد.

در این نشست خبری احسان ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، محمدمهدی فدوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی پرداختند.

ایرانمنش: رویکرد آمریکا تغییر نکرده است

احسان ایرانمنش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تمام ایمان را در مقابل تمام کفر می بینیم، اظهار داشت: شرایط حساسی است که نشانه توجه ویژه ما است.

وی افزود: مذاکرات به پایان خود رسیده و شروط ۹ گانه رهبری نیز ابلاغ شده است. ما به عنوان جنبش دانشجویی همواره اجرای این شروط را رصد خواهیم کرد و یک کمیته نظارت بر اجرای درست برجام بر اساس نامه رهبری تشکیل داده ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نامه رهبری نشان داد خواص و مسئولین و به ویژه مجلس شورای اسلامی نقش خود را در بررسی کامل برجام و بستن راه های نفوذ دشمن انجام نداده است، ادامه داد: اگر این اتفاق صورت می گرفت نیازی به نامه رهبری نبود و این می تواند درس عبرتی برای ما در راستای مبارزه با استکبار باشد.

ایرانمنش با اشاره به ادامه مذاکرات گفت: بحث جنبش دانشجویی این است که این مذاکرات اگر قرار است صورت بگیرد باید با نگاه دشمن ستیزی ادامه پیدا کند. مذاکره در مسائل غیرهسته ای که رهبری هم در این مورد نظرات خود را اعلام کرده اند، ممنوع است.

وی ادامه داد: مذاکراتی که در مورد مسائل سوریه و مسائل دیگر باشد به نظر من می تواند راهی برای نفوذ دشمن قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه رویکرد آمریکا تغییر نکرده است، تصریح کرد: این رویکرد وابسته به ماهیت جمهوری اسلامی ایران است و تا وقتی که ما بخواهیم از مظلومین دفاع کنیم، دشمنی ادامه پیدا خواهد کرد.

ایرانمنش افزود: چیزی که ما نگران آن هستیم تغییر ماهیتی است که می تواند به وسیله نفوذ دشمن اتفاق بیفتد و به همین دلیل ما برای ادامه فعالیت جنبش دانشجویی فصلی نو از مبارزه را نامگذاری کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: موضع ما این است که با وجود اینکه مذاکرات و برداشتن تحریم ها به بهبود اقتصاد کشور کمک می کند، اما قطعا راه حل مسائل کشور اقتصاد مقاومتی است. در دو سال گذشته در رویکرد دولت این موضوع مشاهده نشده است و امیدواریم دولت بتواند پس از سرانجام مذاکرات روی این مساله تمرکز کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: ترس ما ورود شرکت های خارجی بدون ورود تکنولوژی و واردات بی رویه است و اگر قرار است جمهوری اسلامی پیشرو در مبارزه با نظام سلطه جهانی باشد باید دارای اقتصاد مقاومتی باشد تا کشورهای متخاصم نتوانند به این وسیله اعلام فشار کنند.

ایرانمنش گفت: چیزی که در پسابرجام از آن می ترسیم بازگشت تحریم ها به دلیل مواضع انقلابی جمهوری اسلامی ایران و جنبش دانشجویی است.

وی با اشاره به برنامه های جنبش دانشجویی برای روز ۱۳ آبان تصریح کرد: راهپیمایی روز ۱۳ آبان از درب شرقی دانشگاه تهران تا مقابل لانه جاسوسی سابق خواهد بود. همه بسیج های دانشجویی تهران در این راهپیمایی حضور خواهند داشت و شعارهای «هیهات من‌الذلة» و «مرگ بر آل سعود آمریکایی» سر داده خواهد شد.

ثابتی: اغتشاشات سال ۸۸ باعث تحریم ها شد

مجتبی ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران یکی دیگر از سخنرانان این نشست خبری بود که با اشاره به اینکه اتفاق ۱۳ آبان ۵۸ نباید مرز سیاسی داخلی داشته باشد، اظهار داشت: حرف های تحزبی نباید ما را در عصر مساله استکبارستیزی به خصوص انقلاب ثانی (تسخیر لانه جاسوسی) منعطف کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با اشاره به اظهارات اخیر نوبخت در خصوص وضع تحریم های جدید در صورت ادامه اعتراضات ادامه داد: اگر بخواهیم منطق آقای نوبخت را بپذیریم قطعا آن چیزی که باعث تحریم ها شد، اغتشاشات ۱۳۸۸ بود و اعتقاد نداریم که مبارزه با استکبار موجب تحریم می شود.

وی تصریح کرد: به هر حال بحث آقای نوبخت هرچند دچار ضعف استدلالی است، نتیجه ای جز این ندارد که فشارهای اقتصادی معلول اردوکشی‌های سال ۸۸ بود.

ابراهیمی: تمام توجه خود را به مساله نفوذ دشمن معطوف خواهیم کرد

احسان ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران یکی دیگر از سخنرانان نشست خبری صبح امروز بود و طی سخنانی اظهار داشت: اگر روند مذاکرات از ابتدای مطرح شدن پرونده ایران در آژانس را بررسی کنیم، لبریز از برکات اجتماعی بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران افزود: علاوه بر اینکه موفقیت های تازه اقتدارآمیزی را داشته ایم در طول این سال ها دستاوردهای علمی فراوانی نیز به دست آورده ایم. اعتماد به نفس ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ما نماد مقاومت در جهان شناخته شده ایم، گفت: مهمترین تهدیدکننده رژیم صهیونیستی در سال های گذشته بوده ایم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه فکر می کنم امروز خیزش جدیدی در مبارزه با غرب داریم، تصریح کرد: به عبارت دقیق تر تمام توجه خود را به مساله نفوذ دشمن معطوف خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با اشاره به نامه رهبری به رئیس جمهور در مورد برجام توضیح داد: این نامه علاوه بر ضوابط ۹ گانه مقدمه ای مهمتر دارد که در این مقدمه چارچوب مفهومی تازه ای را در مبارزه با استکبار در اختیار ما قرار می دهد.

فدوی: عرصه جدیدی از نبرد شروع شده است

محمدمهدی فدوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی دیگر سخنران نشست خبری صبح امروز بود و با اشاره به اینکه رویکرد وزارت خارجه را نظام مشخص می کند، اظهار داشت: هر دولتی می تواند سلایقی به خرج دهد، اما نمی تواند مبنا را عوض کند و این مبنا استکبارستیزی است.

وی گفت: عرصه جدیدی از نبرد شروع شده که با نفوذ اقتصاد سیاسی و فرهنگی دشمن همراه است و مسئولان باید در رویکردهای خود با سایر کشورها دقت داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: بسیج دانشجویی وظیفه خود می داند که این موضوع را مطرح کند و تا جایی که می تواند برای جلوگیری از نفوذ دشمن تلاش کند.

کد N1013491

وبگردی